TurundusE-kaubandus

3 edutoovat turundustaktikat pidevalt muutuvas jaemüügis

Praegu on kõige edukamad jaebrändid just need, kes on keskendunud oma klientide digitaalse kogemuse täiustamisele.

Arvestades 2020. aastal alanud kiiret digitaalset ümberkujundamist, pole see üllatav. Pandeemiaga kaasnenud katsumusi pole vaja taaskord lahkama hakata, kuid on selge, et see suurendas klientide kõrgendatud nõudmisi ja nõudlust isikupärastatud kogemuste järele kõigis kanalites. Jaemüügibrändidele avaldati survet, et nad areneksid ja et turundajad toimetaks edukalt.

 

Areng jätkub ka praegu. Jaemüügiturundajad rakendavad 2020. aastast õpitut praktikas, seda 2021. aastal kohandatuna ja on valmis kohtuma uute väljakutsetega 2022. aastal.

 

Ole valmis kohanema ja kohe!

 

2020. aastal pidid kaubamärgid ellujäämiseks muutuma tõeliselt kohanemisvõimelisteks. Mõnikord on seda lihtsam öelda kui teha. Kuid edukad kaubamärgid tegid need kolm kriitilist pöördepunkti:

 

#1. Klientide paremaks kaasamiseks paku enamat kui kampaaniaid ja allahindluseid 

 

Kopsakas allahindlus või toretsev sooduskampaania võib klientide tähelepanu tõmmata küll. Kuid kas see toob tõesti kaasa pikaajalise suhte kliendiga? Vähe tõenäoline.

Keskendu klientidega kauaaegsete suhete loomise viisidele, mis ei nõua suuri sooduskampaaniaid. Püsikliendiprogrammid on selleks hea viis, kuid võid klientidega suhte loomiseks pakkuda ka asjakohast, sisukat ja õigeaegset isikupärastamist.

 

#2. Loo senisest tugevam veebikohalolek 

 

Kuna e-kaubandus kasvab hüppeliselt, on tugev kohalolek veebis kohustuslik. See on muutumas eriti asjakohaseks jaemüüjate jaoks, kes traditsiooniliselt tuginesid kliendisuhete loomisel tavapärastele kauplustele.

Kuid selle veebipõhise kohaloleku tugevdamine eeldab, et kaubamärgid suudavad pakkuda veebis isikupärastatud 1:1 kogemusi. Kogu sealse konkurentsi juures pead suutma pakkuda klientidele ainulaadseid, kohandatud kogemusi, et tihedas konkurentsis silma paista.

Ehk on kaugostlemine miski, mida sa oma e-poe puhul kaaluda võiksid?

 

#3. Tugine reaalsetele andmetele

 

Ilma põhjaliku andmebaasita ei saa sa pakkuda sellist isikupärastamise taset, mis on vajalik klientide tõeliseks kaasamiseks ja nende lojaalsuse tagamiseks. Ja kõigi andmete reguleerimise ja privaatsuse muudatustega, mis mõjutavad kolmandate osapoolte andmeid, pead oma kliendiandmetele tõsiselt toetuma (ja hakkama neid adekvaatsemalt jäädvustama).

Brändid, kes kasutavad esimese osapoole andmeid, kasutavad neid edukalt müügi suurendamiseks mitte ainult veebis, vaid ka kogu poes. Paigas peab olema tehnoloogia, mis võimaldab sul ühendada kõik oma kanalid, et saaksid pakkuda klientidele sujuvat 1:1 omnikanali kogemust.

Andmed on kliendikogemuse nurgakiviks ja edu aluseks. Ja see on ka isikupärastamise ehitusplokkide peamine nurgakivi. Ilma andmeteta ei saa sa erinevaid klienditüüpe ära tunda ja nendega suhelda tõeliselt isikupärasel viisil, mida nad ühtaegu väärivad ja üha enam ihkavad, lausa eeldavad.

 

Muuda lojaalsus kliendikogemuse lahutamatuks osaks

 

Vastavalt Emarsyse andmetele pärineb 56% maailma 1500 suurima ja edukama jaemüüja tulust klientidelt, kes olid seda kaubamärki juba varem ostnud. Ja kliendid, kes on ametliku lojaalsusprogrammi liikmed, kulutavad lisatulu osas 18% rohkem kui mitteliikmed. Kui tulu on su ettevõtte eesmärk (ja loomulikult see on), siis muuda lojaalsus kliendikogemuse lahutamatuks osaks.

Äritulemusi toovad kaubamärgid mõistavad seda võrrandit: olemasolevate püsiklientide sagedamini ostlema kaasamine suurendab tulusid.

Lisaks tuludele on püsikliendiprogrammi eeliseks ka see, et see võimaldab sul koguda klientide kohta ainulaadseid andmeid ja teavet, mida konkureerivatel e-poodidel ei ole, andes sulle tohutu konkurentsieelise.

 

Lõpetuseks

 

Jaemüük muutus 2020. aasta jooksul pöördumatult. Kuid see areng jätkub. Edukad kaubamärgid raiskavad tuleviku pärast muretsemisele vähem aega, selle asemel valmistuvad nad kohanemiseks, et nad saaksid pakkuda klientidele igas olukorras võimalikult asjakohaseid ja rahuldavaid ostukogemusi.

Loe e-kaubanduse arengust viimastel aastatel ning tulevikust lähiaastatel siit.

 

Loe e-kaubanduse arengust veel:

 

E-kaubanduse areng viimastel aastatel – kosmiline hüpe

E-kaubanduse ärimudelid

E-kaubandus ja e-poe avamine välismaal

Piiriülesed e-kaubanduse maksud EL-is alates 1. juuli 2021

3 edutoovat turundustaktikat pidevalt muutuvas jaemüügis