Turundus

Mis on remote shopping ehk kaugostlemine?

Koos kiirelt arenevate ja järjest mugavamate ostlemislahendustega, mis said eriti suure hoo sisse seoses pandeemia ajal hoogustunud veebis ostlemisega, on tekkinud suur nõudlus omnikanalite rakendamise järele, kuid viimasel ajal on  järjest populaarseks saamas ka remote shopping ehk kaugostlemine. Seda võib inglise keeles kutsuda ka virtual shopping.

 

Mis on remote shopping ehk kaugostlemine?

 

Kui kliendil ei ole võimalik kauplust füüsiliselt külastada, kuid e-poe lahendusest jääb väheks, siis saab talle pakkuda talle personaliseeritud kaugostlemise võimalust. Täpsem ülesehitus on iga kaupmehe enda otsustada, kuid kokkuvõttes näeb see välja nii, et klient avaldab huvi poest tellimuse läbi viimise vastu, seejärel võtab e-poe klienditeenindaja kliendiga ühendust ja seejärel viivad nad koos tellimuse läbi.

 

Klient saab protsessi käigus klienditeenindjalt mitmekülgset nõu ja abi ilma, et kodust lahkuma peaks, ning e-poodnikul ei jää tellimus saamata vaid sellepärast, et klient on ebakindel ja ei tea täpselt, milliseid tooteid ta tellima peaks. 

 

Näiteks saab kaugostlemise võimalust nautide mõne riigi IKEAs, kui näiteks Trendhunter.com e-poes. Prantsusmaal tegutsev lasteriiete pood Petit Bateau täiendas oma senist “Click & Collect” võimalust videokonverentsija toetatud ostmise teenusega, nimetades seda “Call & Collect” teenuseks. See näeb välja nii, et kliendil on võimalik poodi helistada, ning kõne käigus läbib ostja koos klienditeenindajaga ostjale huvi pakkuvate toodete valiku, kasutades selleks videokõnet. Makse tehakse läbi nutitelefoni ja klient saab valida, kas ta läheb ostule ise järele või laseb selle omale koju saata.

 

ikea e-poe remote shopping ehk kaugostlemine

 

 

Virtuaalne ostlemine

 

E-poe pidajana saad sa pakkuda virtuaalseid ostlemise kohtumisi läbi videokõnede: kui klient võtab sinuga ühendust, siis kasuta temaga ühendumiseks ja üks-ühele ostukogemuse pakkumiseks reaalajas läbi viidavat videoühendust.

 

Näiteks pakud sa spordirõivaid ning sinuga võtab ühendust klient, kes on esimest korda jõusaalitreeningutega alustamas, kuid ei oska selleks õigeid riideid valida. Te saate omavahel arutada su veebipoes leiduvate toodete spetsiifilisi omadusi ja leida just sellist sorti riided, mis jõusaalitreeningute jaoks sobivad on. 

Samamoodi saad tegutseda nii veine, mööblit kui eksootilisi toalilli pakkudes – andes kliendile kindluse, et ta saab tellida just sellised tooted, milliseid ta vajab.

 

Kohtumise ajal koostad kliendi jaoks tellimuse mustandi, mis aitab hoida järge sellel, milliseid tooteid su klient on otsustanud osta. Kui kõne on läbi, koostad arve ja saadad selle e-kirjana kliendile, et ta makse teeks.  

 

 

Neli kaugostlemise võimaluse ülesseadmise faasi

 

1. Informeeri oma kliente

 

Nagu iga uue lahenduse kasutusele võtmisega, tuleb ka kaugostlemise võimaluse pakkumise võimaldamisest olemasolevaid kliente kindlasti teavitada. Sellest, kuidas sa infot edasi annad, sõtlub suurelt ka see, kui kiiresti inimesed kaugostlemise omaks võtavad.

Mõned võimalused:

  • Pop-up bänner e-poe lehel.
  • Üleskutse (CTA) nupp e-poe menüüs.
  • Uudiskirjad.
  • Sotsiaalmeedia.

 

2. Võta kliendikohtumiste jaoks kasutusele sobiv töövahend

 

Et pakkuda järjekindlat ja kvaliteetset teenindust, tuleb kaugostlemiseks paika panna kindla pikkusega ajad. Näiteks saad sa sessioonid läbi viia sellisel moel:

  • Sessiooni pikkus (15 min, 30 min, või kauem).
  • Kohanda klienditeenindajate kohaloluolu kalender.
  • Kasuta veebilehele aegade broneerimise tarkvara.

 

3. Paku erinevaid suhtlemise meetodeid

 

Olenevalt sihtturust, tuleb sul valida oma e-poele sobiv suhtlusmeetod:

  • Telefon: see tagab põhilised suhtlusvajadused.
  • Video: et ühenduda klientidega, kes on selle tehnoloogiaga tuttavad.
  • Teised suhtlusvahendid: Facebook või Whatapp sõnumid, e-poes leiduv vestlusaken jmt.

 

4. Kasuta ära erinevaid müügimudeleid

 

Assisteeritud ostlemine aitab sul pakkuda klientidele personaliseeritud müüki. Näiteks võta arvesse meie jaoks niigi tuttavat tootesoovitusi ja inspireerivaid postitusi ning kollektsioone, mis aitavad pakkuda kliendile just talle sobivaimaid tooteid kui ka tuua e-poele lisamüüki.

 

mis on kaugostlemine ehk remote shopping ehk virtuaalne shopping

 

 

Turundus

 

Kasuta live postitusi sotsiaalmeedias, see on hea moodus enda ja klientide vahel vahetu ühenduse loomiseks. Live postitustes saad sa tutvustada oma e-poe tooteid, käimasolevaid või algavaid kampaaniaid, või ükskõik milliseid teavitusi, mille kohta su klientidel võiks info olemas olla.

Sa võid klientide küsimustele vastamiseks kasutada ka kirjalikku vestlust chati näol, vastates küsimustele su veebipoe toodete või üldse kaubamärgi kohta. Otse klientidega suheldes lisad sa oma ettevõttele isiklikuma vaibi, samuti aitab see brändilojaalsust kasvatada.

Kuidas live postitusi teha, saad lähemalt õppida siit:Instagram Help Center ja Facebook solutions

 

 

Postita ja esitle tooteid sotsiaalmeedias

Nagu teada, on Instagram ja Facebook suurepärased platvormid klientuuriga suhtlemiseks. Kui sa tahad nendes mõnda spetsiifilist toodet esile tuua, siis võiksid selleks kasutada storysid. Ka siin saad sa oma klientidega otse suhtelda ja vastata esile kerkivatele küsimustele ja kommentaaridele. Sotsiaalmeedias aktiivsena tegutsemine hoiab su brändi inimestel meeles, ning hoiad oma e-poodi pidevalt kättesaadavana.

 

Loe e-poe loomise ja turundamise kohta veel:

 

Kuidas teha: E-poe tegemine ShopRolleri veebipoe platvormil

E-poe tiitlid ja pealkirjad – need olgu suures kirjafondis

Kuidas e-poe fotode mahtu vähendada?

Sinu e-poe SEO-sõbralikud URLid – kuidas neid teha?

 

Mis on remote shopping ehk kaugostlemine