TurundusOptimeerimine

Sinu e-poe SEO-sõbralikud URLid – kuidas neid teha?

Räägime lähemalt sellest, miks ja kuidas luua veebilehtedele SEO-sõbralikud URLid. Saad teada, mis on URL, kuidas kategooriaid struktureerida ja kuidas otsingutulemuste klikkide mahtu suurendada.

 

Mis on URL?

URL tuleb inglisekeelsest väljendist Uniform Resource Locator ja see toimib veebidokumendi asukohana. Kui sa sisestad URLi oma veebibrauseri aadressilahtrisse, siis viib see brauser sind soovitud veebilehele. 

 

mis on url

 

Kui sa vaatad URLi ülesehitust lähemalt, siis näed, et see koosneb mitmest osast. 

Protocol on süsteem, mida kasutatakse teksti ja informatsiooni kandmiseks üle veebi ning kõige tavalisemad vormid on HTTP –  HyperText Transfer Protocol ja HTTPS –  Secure HyperText Transfer Protocol.

Domeeni nimi on veebilehe nimi, nagu näiteks ShopRoller, Delfi või Tele2.

Top-level domeen (TLD) viitab tekstile, mis järgneb punktile URLis, nagu näiteks .ee, .com, .org jt. Top-level domeenid on jagatud erinevateks tüüpideks:

  • hariduslikud, kommertslikud või valitsustega seotud asutused
  • geograafilised asukohad, nagu .ee, .uk, .au, .fi jne.

Kataloog on tekst, mis asub TLD järel ning mis viitab kindlale asukohale (tavaliselt mingi kategooria, maandumisleht või fail.

 

URLi parameetrid

 

URLi parameetriteks on lisaelemendid URLis, mida kasutatakse veebilehe sisu filtreerimiseks või sorteerimiseks. Neid saab identifitseerida küsimärgi (?), ja seejärel võrdusmärgi (=) ja numbriga.

Levinud kasutused URLi parameetrite puhul on näiteks:

  • E-poe sorteerimislehed
  • Galerii sorteerimislehed
  • Otsingutulemused veebilehesisesel otsingul
  • UTMid jälgitavates kampaaniates

Siin on mõned parameetrid:

URLid SERPides

 

URLid tulevad otsingute tulemustes esile lehe tiitli all ja kirjelduse kohal. Kuna URL on niivõrd nähtav, siis võiksid selle teha nii puhta ja loetavana kui võimalik. Nii on sul võimalus võita rohkem klikke. 

Pikad ja segadust tekitavad URLid võivad mõjuda häirivatena ning panna inimesi lingile klikkimist vältima. 

Lisaks on URLid kõigi su veebilehesiseste linkide asukohtadeks – otsingumootorid kammivad neid läbi, et tuua otsingutes välja kõige täpsemini vastavaid tulemusi.

 

millest koosneb url SERPis

 

Kuidas panna oma URLe SEO kasuks tööle:

 

URLe saad oma veebilehe SEO tugevdamiseks kasutada mitut moodi. Planeeri URLide struktuur suurt pilti meeles pidades, lõpuks määrab lehe kategooriate ja kaustade ülesehitus su tulevaste URLide mõju tugevuse.

1. Planeeri oma kategooriad otsingutel põhinevalt

 

Et URLid oleksid otsingute läbiviijate jaoks atraktiivsemad, kasuta nendes vajalikke märksõnu. Märksõnu määrates küsi endalt järgmisi küsimusi:

  • On need märksõnad lehe toodete-teenustega otseselt seotud?
  • Kas nad on tihti otsitud märksõnad?
  • Milliseid fraase kasutaksid inimesed, kuid nad su konkurentide teenuseid otsiksid?

 

2. Hoia asjad lihtsatena

 

URLide puhul on nii, et mida lihtsam, seda parem ja lihtne tähendab tihti ka lühikest. Lühemaid URLe on inimestel lihtsam lugeda ning need ajavad vähem segadusse. Kui sa loed URLi kõva häälega, siis jälgi, et sed aoleks võõral inimesel lihtne kiiresti lugeda ja mõista. 

SEO-sõbralikes URLides peaks leiduma 1-2 fookusmärksõna ja 1-2 kausta. Seepärast peaksid sa ka kaustasid luues kasutama kirjeldavaid sõnu ning vältima “dünaamilisi URLe” või URLe, mille lõpus leidub pikk rida numbreid. 

 

SEO-sõbralikud URLid

 

Seega:

 

SEO-sõbralikud URLid:

  1. Sisaldavad vastava lehe fookus-märksõnu
  2. On kirjeldavad ja tähenduslikud
  3. Neid on lihtne lugeda
  4. Kasutavas seotud katalooge/kaustu
  5. Sisaldavad võimalusel kolm kuni viis sõna

 

Loe veel:

 

PayPal makseviisi seadistamine e-poes

Tootefotode optimeerimine ja SEO – kuidas e-poodi otsingutes esile tuua?

 

Sinu e-poe SEO-sõbralikud URLid - kuidas neid teha (1)