Turundus

TM sümbol logol – mis see on ja kuidas kasutada

TM sümbol ja selle alused

 

Kui sa mõtled TM-sümboli kasutamise peale, siis peaksid sa teadma täpselt, miks, kas ja kuidas seda kasutusse võtta, kujundada ja paigutada. Vaatame täpsemalt, millega sa arvestama peaksid. 

 

Mida ™ logo peal üldse märgistab? 

 

TM märgistab registreerimata kaubamärki. 

Kui ™ on logo peal, siis tähendab see, et tegemist on mingi organisatsiooni kaubamärgiga. Tavaliselt tähistab ™ registreerimata kaubamärki ning registreeritud kaubamärgi puhul on kasutuses ® sümbol.

Logol leiduv ™ võib tähendada ka seda, et ettevõtte slogan on kaubamärgiks ja mitte logo. 

Selle näiteks on: “3M: Science. Applied to Life.™. ™ viitab siin sloganile ja mitte 3M logole. 

tm logo näide 3M

 

Võin ma ka oma logole ™ sümboli lisada? 

 

Jah, sa võid seda teha. 

Kui sul on soov lisada oma logole ™ sümbolit, siis võid seda teha kasvõi kohe, ilma mingite lisasekelduseteta. 

Ükskõik, mida sa kaubamärgina tähistada soovid, peab olema originaaltöö. Näiteks ei saa sa kaubamärgistada logosid, mis sa veebipõhistest logotegijatest alla laadid. 

Logo omanikuna peaksid sa koos logo kujundajaga võtma aega selleks, et välja uurida, ega väga sarnane logo juba kellegi teise poolt kasutusse pole võetud ja tema poolt kaubamärgistatud. Kindlasti ei saa sa kellegi teise logo ära virutada, sellele ™ peale lajatada ja loota, et nii ongi asjad paigas. Selline kaubamärgistamine on kehtetu.

Pane tähele, et ™ sümbol ei kaitse su logo juriidiliselt kopeerimise eest. 

 

Mis vahe on ™ ja ® sümbolite vahel?

 

Registreerimata kaubamärgid kasutavad sümbolit ™.

logo tm kaubamärgi sümboliga

 

Registreeritud kaubamärgid aga ® sümbolit.

ups registreeritud kaubamärk

® ja ™ sümbolite vahe seisneb selles, kas kaubamärk on registreeritud või mitte. Registreeritud kaubamärk on logo, brändi nimi või slogan, mis on lisatud riiklikusse kaubamärkide andmebaasi. 

Juhtuda võib ka ebameeldivaid lugusid, mis panevad isegi suuri ettevõtteid oma kaubamärgi iseloomu muutma, nagu näiteks Starbucks:

Starbucks kaubamärgi lugu

Logod, mis on registreerimata kaubamärgid, võivad kasutada ainult ™ sümbolit või siis jätta üldse mingi sümbol lisamata. 

® sümboli kasutamine registreerimata logo puhul on reaalsuses ebaseaduslik, seega ole ettevaatlik!

Logod, mis on registreeritud, võiksid seega ® sümbolit kasutada, ning teha seda igas võimalikus kohas. 

Lisa oma veebilehele või mujale seotud materjalidesse logo staatusega seotud märge. See märge on eriti oluline siis, kui ™ või ® ei ole visuaalselt nähtav mõnel praktilisel või esteetilisel põhjusel. 

 

 

Kuhu sa oma logol ™ sümboli asetama peaksid?

 

Ideaalseks asukohaks on logo parema külje ülemine osa. Kuid aktsepteeritav on ükskõik milline asukoht logo paremal küljel. 

Kui parema külje ülaossa paigutamine ei ole praktiline või esteetiline, siis saad selle paigutada parema külje alumisse ossa. ™ sümbolit ei paigutata logo peale, alla, kohale ega vasakule küljele. 

Sümboli asukoht ei ole seadusega reguleeritud, kuid need reeglid on tugevalt soovitatud. 

 

 

Kas ™ sümbol peab olema kindlas suuruses? 

 

Vaid piisavalt suur, et see oleks loetav. 

™ sümbol peab olema piisavalt suur, et see oleks vaatamisel äratuntav. 

Digitaalsetel materjalidel peaks see olema piisava arvu pikslite kõrgune, et selle tekst ei tunduks tavainimese jaoks udune.

Prinditud materjalide puhul peab vaatama, et ™ jääb teravana ja vabale silmale loetavana. Ära pane inimesi oma kaubamärgi ™ sümboli lugemiseks suurendusklaasi välja otsima!

 

 

Kas ™ sümbol peaks alati logo küljes olema?

 

Ei pea. Ainult esimesena esile kerkivad ja suurimad kaubamärgistused peaks ™ sümboliga olema märgistatud. 

Selline logo asub materjalide silmatorkavaimal kohal.

 

Loe veel:

 

E-kaubanduse ajalugu

E-kaubanduse areng viimastel aastatel – kosmiline hüpe

Kas sa peaksid oma e-poe meta tiitlisse CTA lisama?

E-poe lehe kirjatüübid – kuidas valida?

 

TM sümbol logol - mis see on ja kuidas kasutada