Kujundus

E-poe lehe kirjatüübid – kuidas valida?

Tüpograafia on veebidisaini üks olulisemaid ja tähelepanuta jäetud elemente. Lihtsamalt öeldes on tüpograafia kunst valida veebilehel, Facebooki lehel ja sotsiaalmeedia suhtluses kasutatavaid fonte. Ettevõtjad ja e-poodide omanikud peavad pöörama tüpograafiale suurt tähelepanu. On palju uuringuid, mis näitavad, et kirjatüüp, mida tarbijad näevad, võib nende käitumist väga palju mõjutada. Ühes huvitavas näites, millele on viidatud 2002. aasta ajakirjas The Journal of Consumer Psychology avaldatud dokumendis, leidsid teadlased, et fondi valik mõjutas lugejate võimet meelde jätta reklaamitekste ja nende väiteid. Pead olema sellest lisaboonusest teadlik, et kliendid sinu toodet ja kaubamärki mäletaksid!  

Kuidas tüpograafia inimeste käitumist mõjutab

 

  Samuti on leitud, et tüpograafia mõjutab seda, kuidas tarbijad kaubamärki tajuvad ja sellele mõtlevad. 1997. aasta ajakirjas “The Journal of Marketing Research” avaldatud artiklis märkis Jennifer L. Aakker, et konkreetne font pani tarbijad tõenäolisemalt uskuma Wendy’s (Ameerika hamburgerikett) väidet, et ta serveerib „vanamoodsaid” hamburgereid. Wendys-Logo-1975 kirjatüüp

 

E-poe fonditüübi ja suuruse valik on e-kaubanduse maailmas ülioluline, sest kirjalik tekst on esmane suhtlus kaupmehe ja potentsiaalse tarbija vahel. Tekst loob brändi isikupära, mis võib määrata, kuidas tarbija toodet või jaemüüjat vaatab ja kui tõenäoline on, et ta ostab. Samuti on leitud, et tüpograafia mõjutab seda, kuidas tarbijad mõnda toodet või kaubamärki tunnevad.

Eriti värvid võivad lugejate emotsioone tugevalt mõjutada. Näiteks on punase võime söögiisu stimuleerida hästi dokumenteeritud. Professor Judy Zaichkowsky Kanada Simon Fraseri ülikoolist märkis, et paljud toidubrändid, sealhulgas Kit-Kat kommid, kasutavad ostjate stimuleerimiseks punast värvi. Seega tundub olevat tark valik kasutada toiduaine puhul punast kirjatüüpi. Kuid see ei sobiks ööriiete veebisaidile, sest värv peegeldab tegevust ja põnevust.

Teised näited värvidest, mis võivad tarbijate käitumist mõjutada, on must, mida peetakse julgeks ja otsustavaks, ning hall, mis tundub olevat neutraalne ja passiivne. Roosa ja sinine on mõlemad lõõgastavad, lillat aga seostatakse sageli autoriteedi või jõuga.

Veebipoe jaoks valitud tüpograafia tähistab su brändisõnumit. Erinevad kirjatüübid edastavad erinevaid tähendusi. Selle väärtus võib mõjutada seda, kuidas kasutajad sinu brändi tajuvad. Seetõttu pead valima tüpograafia, mis sobib su brändi sõnumite ja väärtustega. Õige kujunduse valimine võib muuta teie su e-poe professionaalsemaks. Puhtam ja äratuntavam sait parandab üldist kasutuskogemust.

Parem UX võimaldab publikul su brändiga paremini ühendust saada. Oluline on leida kirjatüüp, mis vastab su kaubamärgi eesmärgile. Õige tüpograafia ühendab kõik se e-poe elemendid. Need elemendid hakkavad koos töötama loogilise ja tasakaalustatud üksusena, suurendades seeläbi sinu kaubamärgi muljet. Loe edasi, et teada saada, kuidas oma e-poe veebilehele parimat tüpograafiat valida.  

 

 

Miks on õigete kirjatüüpide valik nii oluline?

 

Õige kirjatüübi valimine on ilusa veebisaidi loomise võti. Mitmed teadlased on leidnud, et kirjatüüpidel on klientide käitumisele tohutu mõju. Sellepärast on tüpograafia nii oluline:

  • Kirjalik tekst on esmane suhtlusvahend e-poe ja selle potentsiaalse kliendi vahel. Teksti suurus ja tüüp määravad brändi identiteedi, mis määrab, kuidas klient sinu brändi tajub. See võib otseselt mõjutada ka e-poe läbimüüki.
  • 2013. aasta uuring näitas, et fondistiilid võivad tekitada usaldust või nõrgestada usaldusväärsust. Sinu poolt valitud tüpograafia mõjutab kasutaja usaldust su toodete ja teenuste vastu
  • MIT teadlaste uuringust selgus, et kirjatüübid mõjutasid inimese meeleolu ja võimet teavet kognitiivselt meelde jätta. Kirjutamine pakub laia valikut emotsioone, seega on oluline valida see, mis annab kasutajatele õige kogemuse. Näiteks ei peeta Comic Sans fonti tõsiseks kirjatüübiks, seega poleks selle kasutamine oma poe saidi CTA -de jaoks mõistlik
  • Õige kirjatüübi valimine mõjutab sinu e-poe visuaalset kaalu. Veebilehe üldilmele aitavad kaasa ka muud stiilimeetodid, näiteks paks, kursiiv ja allajoonitud tekst.

Erinevate kirjatüüpide oskuslik ja teadlik kombineerimine kogu veebisaidil aitab juhtida kasutaja tähelepanu su e-poe erinevatele osadele. Ideaalis ei tohi ühel veebilehel kunagi kasutada rohkem kui kolme erinevat kirjatüüpi. Esmane kirjatüüp seostatakse su kaubamärgi identiteediga, teisejärgulist tüüpi saab kasutada veebilehe sisu jaoks ja kolmandat või aktsenti saab kasutada tegevusele kutsumiseks (CTA).  

Sarah Hyndman

 

10 fonti, mis sobivad ideaalselt e-poe kujunduseks

 

  Allpool näed kümmet parimat kirjatüüpi e-kaubanduses kasutamiseks. Lisaks aitab nende omavaheline kombineerimine luua ainulaadse visuaalse kogemuse.

Poppins – Poppins on üks parimaid tasuta sans serif tüüpi Google’i fonte. See on puhas, minimalistlik ja geomeetriline. Roboto – seda on kasutatud enam kui 26-l miljonil veebilehel. Sellel on sujuv sans serif disain ja see näeb hea välja pikkades lõikudes ja muus põhitekstis.

Lato – Latot on kasutuses üle 12 miljoni veebilehe kujunduses. Disain on poolümar ja annab soojustunde. Struktuurne disain on tugev ja tõstab veebilehe sisu tõsidust.

Raleway – See on veel üks elegantne tüüp perekonnast sans serif. Valikus on 18 tüüpi.

Libre Baskerville – see stiil on tõsine ja samas elegantne ning see näeb veebilehe põhitekstis hea välja. See on klassikaline serif -font, mis on optimeeritud veebi jaoks.

Oswald – see stiil sobib kõige paremini veebisaidi päiste ja pealkirjade jaoks. See on loodud digitaalsete ekraanide pikslivõrgu parandamiseks ja töötab suurepäraselt laua-, süle- ja mobiilseadmetes.

Ubuntu – see on Linuxi -põhises operatsioonisüsteemis kasutatavate sobivate vabade/avatud fontide komplekt. See on laialdaselt tunnustatud kirjatüüp, peamiselt tähtede “u” ja “n” tõttu.

Cormorant Garamond – see serifi font põhineb 16. sajandi kirjatüüpidel. See pakub veebisaidile elegantset ja traditsioonilist hõngu.

Questial – Questrial töötati välja veebilehtede kujundamist silmas pidades. See tüüp tagab hea loetavuse igas kontekstis ja seda mõjutab kaasaegne Šveitsi disain.

PT Sans – Vene sans serif kirjatüüpide põhjal annab PT Sans sinu e-poe lehe sisule tõsise tooni. See sobib kõige paremini CTA-de ja alampäiste jaoks.

 

Mõned fontid lisaks, mida tasub kaaluda, on Monsterrat, Fjalla One, Oxygen, Rakkas, Nunito, Rozha One ja Barlow. Suurepärase kombineerimise näide on Futura ja Playfair Display. Need kaks kirjatüüpi sobivad kokku harmoonilise saidi loomiseks. Vaata siit suurepäraseid fontide kombineerimise näiteid: E-kaubanduse fontide kombinatsioonid, mis näevad koos head välja.  Siin näed üht populaarset ja kindla peale minevat kombinatsiooni:

 

kuidas kirjatüüpi valida e-poele

 

 

Kokkuvõtteks

 

Tüpograafia mõjutab potentsiaalse kliendi käitumist, kuna see määrab veebilehe sisu tooni. Pealegi aitab õige kirjatüüpide valimine brändidel oma lugu rääkida. Oluline on arvestada oma kaubamärgi identiteediga ja valida fondi eesmärkidega kooskõlas olevad fondid.  

 

Loe veel e-poe kujunduse kohta:

 

 E-poe tiitlid ja pealkirjad – need olgu suures kirjafondis

Mitut värvi võiks e-poe kujunduses kasutada?

Kuidas teha: E-poe tegemine ShopRolleri veebipoe platvormil

Ikoonid e-poes – kuidas neid kasutada?

why fonts matter by sarah hyndman

Why Fonts Matter

Sarah Hyndman

 

10 fonti, mis sobivad ideaalselt e-poe kujunduseks

 

  Allpool näed kümmet parimat kirjatüüpi e-kaubanduses kasutamiseks. Lisaks aitab nende omavaheline kombineerimine luua ainulaadse visuaalse kogemuse.

Poppins – Poppins on üks parimaid tasuta sans serif tüüpi Google’i fonte. See on puhas, minimalistlik ja geomeetriline. Roboto – seda on kasutatud enam kui 26-l miljonil veebilehel. Sellel on sujuv sans serif disain ja see näeb hea välja pikkades lõikudes ja muus põhitekstis.

Lato – Latot on kasutuses üle 12 miljoni veebilehe kujunduses. Disain on poolümar ja annab soojustunde. Struktuurne disain on tugev ja tõstab veebilehe sisu tõsidust.

Raleway – See on veel üks elegantne tüüp perekonnast sans serif. Valikus on 18 tüüpi.

Libre Baskerville – see stiil on tõsine ja samas elegantne ning see näeb veebilehe põhitekstis hea välja. See on klassikaline serif -font, mis on optimeeritud veebi jaoks.

Oswald – see stiil sobib kõige paremini veebisaidi päiste ja pealkirjade jaoks. See on loodud digitaalsete ekraanide pikslivõrgu parandamiseks ja töötab suurepäraselt laua-, süle- ja mobiilseadmetes.

Ubuntu – see on Linuxi -põhises operatsioonisüsteemis kasutatavate sobivate vabade/avatud fontide komplekt. See on laialdaselt tunnustatud kirjatüüp, peamiselt tähtede “u” ja “n” tõttu.

Cormorant Garamond – see serifi font põhineb 16. sajandi kirjatüüpidel. See pakub veebisaidile elegantset ja traditsioonilist hõngu.

Questial – Questrial töötati välja veebilehtede kujundamist silmas pidades. See tüüp tagab hea loetavuse igas kontekstis ja seda mõjutab kaasaegne Šveitsi disain.

PT Sans – Vene sans serif kirjatüüpide põhjal annab PT Sans sinu e-poe lehe sisule tõsise tooni. See sobib kõige paremini CTA-de ja alampäiste jaoks.

 

Mõned fontid lisaks, mida tasub kaaluda, on Monsterrat, Fjalla One, Oxygen, Rakkas, Nunito, Rozha One ja Barlow. Suurepärase kombineerimise näide on Futura ja Playfair Display. Need kaks kirjatüüpi sobivad kokku harmoonilise saidi loomiseks. Vaata siit suurepäraseid fontide kombineerimise näiteid: E-kaubanduse fontide kombinatsioonid, mis näevad koos head välja.  Siin näed üht populaarset ja kindla peale minevat kombinatsiooni:

 

kuidas kirjatüüpi valida e-poele

 

 

Kokkuvõtteks

 

Tüpograafia mõjutab potentsiaalse kliendi käitumist, kuna see määrab veebilehe sisu tooni. Pealegi aitab õige kirjatüüpide valimine brändidel oma lugu rääkida. Oluline on arvestada oma kaubamärgi identiteediga ja valida fondi eesmärkidega kooskõlas olevad fondid.  

 

Loe veel e-poe kujunduse kohta:

 

 E-poe tiitlid ja pealkirjad – need olgu suures kirjafondis

Mitut värvi võiks e-poe kujunduses kasutada?

Kuidas teha: E-poe tegemine ShopRolleri veebipoe platvormil

Ikoonid e-poes – kuidas neid kasutada?

E-poe lehe kirjatüübid
Kuidas e-poodi pühadeks ette valmistada

Kuidas e-poodi pühadeks ette valmistada

Kujundus

Aastalõpu pühad on terve aasta raames absoluutselt kõige suurema müügikäibega aeg terves e-kaubandussektoris. Näiteks tõusid 2020-l aastal veebiostude mahud globaalselt 23,9%, võrreldes eelnenud aastaga. Ära jäta end rongist maha ja...