Kujundus

Ikoonid e-poes – kuidas neid kasutada?

Ikoonid e-poes – kuidas nendega oma veebipoodi täiustada?

 

Veebipoe kujundusel kehtib reegel – mida lihtsam seda kasutada on, seda parem. Et veebipoodi oleks lihtne kasutada, tuleb selle kujundamisel välja jätta kõik ebaotstarbekas ning vähendada igasugune visuaalidest ja tekstidest koosnev müra miinimumini.

Siin tulevad meile appi ikoonid. Üks ikoon võib öelda rohkem, kui sada sõna, ning korrektse kasutamise korral lisavad need veebipoele professionaalset kasutajasõbralikkust ning visuaalset välimust.

Ikoonide kujundus on aga teadus omaette. Kuigi need on tavaliselt üsna väikesed visuaalid, on iga nende detail olulise tähtsusega.

swifticons ikoonide stiilid

Swifticons ikoonid

 

Milleks ikoone kasutatakse?

Ikoonid aitavad veebilehe külastajal omandada külastatava lehe infot kiirelt ja lihtsalt.

Tavapärased ikoonide kasutamise kohad on:

  •       Allahinnatud toodetel
  •       Uutel toodetel
  •       Ostukorvi lisamise nuppudel
  •       Lemmikutesse lisamise nuppudel
  •       Klienditeenindusega suhtlemise nuppudel
  •       Ostukorvi nupul

ikoonid e-poes -29cm

29cm.co.kr

 

Enamik e-poodide kasutajatest tunnevad ostukorvi nupu kiirelt ära. Nad teavad, et sellele vajutades pääseb ta oma ostukorvi sisu nägema, ning sealt on edasi võimalik liikuda ostu eest maksma. Kasutaja eeldab ka, et ostukorvi ikooni leiab ta veebipoe ülaosas, paremas nurgas. Kui aga paigutada ostukorvi ikoon mõnda teise kohta – näiteks kontakti lehele, siis oleks tulemus kasutaja jaoks segadusttekitav.

See tuleneb meile sisse harjunud kogemustest UI ja UX mustritega, mis on väga sarnases kasutuses valdavas enamikus e-poodidest üle terve maailma. Seepärast ei ole soovitatav taolisi mustreid oma ülepulbitseva loomingulisusega rikkuma hakata.

Siin on mõned asjad, millega peaksid oma veebipoes ikoone kasutades arvestama.

 

1.     Ole ikoone kasutades strateegiline

Planeeri ikoonide välimus ja paigutus hoolikalt, vastates järgmistele küsimustele:

  •       Millist sõnumit ma edastada proovin? Enne veebilehele minevate ikoonide välja valimist kaardista, millist infot sa ikoone kasutades edastada soovid ja miks.
  •       Kuidas ma oma kujunduses ikoone kasutan? Kaardista, kuidas välja valitud ikoonid su e-poes teiste kujunduselementidega koostööd teevad. Kasutad sa ikoone vaid navigeerimismenüüs, tootelehtedel, vaid e-poe mobiilses versioonis? Teades, kus sa ikoone kasutama hakkad, saad sa kogu veebipoe kujunduse muuta ühtsemaks ja selgemaks.

Kui sa oled nendele küsimustele vastanud, siis kanna saadud info üle oma veebipoe kujundusse, tagades harmoonilise, kasutajasõbraliku tulemuse.

 

2.     Kasuta vaid ühte kindlat ikoonistiili

Ühtse kujunduse hoidmiseks ära kunagi sega kokku erinevates stiilides ikoone, mis on loodud erinevate komplektide jaoks. Vahel võivad erinevate loojate ikoonid tunduda äravahetamiseni sarnased, kuid kuid erilisus seisneb detailides – nurkade teravus/ümarus, detailide läbimõõt, joonte jämedus ikoonide erinevates detailides – erinevusi leidub palju.

 Lisaks jälgi ikoonikomplekti valides oma veebilehe kujunduse eripärasid, sellel kasutuses olevate fontide stiili, värvide tonaalsust ja üleüldist veebipoe olemust – on see luksuslik, maalähedane, naiselik, nooruslik, või midagi muud.

 

3.     Põimi ikoonid tekstiga kokku

Kuigi ikoonid on eraldiseisvana suurepärased kommunikaatorid, ei ole nad hästi kirjutatud copy jaoks võistlejad. Proovi kasutada ikoone koostöös tekstiga, et need teineteist täiendaks. Selline praktika on ka heaks võimaluseks võimalike keeleliste piirangute lahendusena. Ikoonide poolt pakutav visuaalne kontekst aitab igasuguse taustaga kasutajatel veebilehel kergemalt orienteeruda.

vanmoof e-poe ikoonid

 Vanmoof.com e-pood

 

  1.     Kasuta ikoone tootelehtede lihtsustamiseks

Ikoonid pakuvad võimalust hoida tooteleht puhta ja selgena. Kuna lihtsa kujundusega tootelehed on statistiliselt kõrgema läbimüügiga, siis keskendu kujundustöös igasuguse üleliigse müra vältimisele. Siin saadki kasutada ikoone koos lühida tekstiga.

Näiteks kasutab MVMT Watches ikoone selleks, et tellimisel saadavaid  lisaväärtuseid eriti selgelt esile tuua, neid samal ajal sõnadega kirjeldades. Selline teksti ja ikoonide kombinatsioon aitab neil hoida tootelehed puhaste ja ülevaatlikena.

ikoonid e-poes - mvmt watches e-poe ikoonid

 

Ikoonide kasutus e-poe kujunduses

 

Ikoonid mängivad eCommerce kujunduses asendamatut rolli. Nad lasevad sul suhelda oma kasutajatega, ning suunavad neid läbi müügiprotsessi vahetult ja kiirelt.

Kuid on oluline, et sa ikoone valides võtad hoolikalt arvesse veebipoe soovitud välimust ja olemust.

Vastavalt e-poe sihtgrupile vajad sa ikoone, mis on kas kandilised või ümarad, mitmevärvilised või ühevärvilised, mänglevad või paindumatud, botaanilised või abstraktsed, või midagi hoopis muud.

Siin on Lõuna-Korea nahahooldusbränd Erborian, mille veebipoe kujunduses on kasutatud pigem erksaid ja mänglevaid värve, kirjafonte ja fotosid. Seega sobib nende kuvandiga kokku ka mänglevas stiilis ikoonid:

erborian e-poe ikoonid

 Erborian e-pood

 

10 suurepärast ikoonide komplekti

 

Kust ikoone saada? Põhiliselt ostes, kuid leidub ka tasuta ikoonikomplekte, mis on kvaliteetsed ja pigem neutraalsed.

 

Siin on väike nimekiri, mis aitab sul leida suurel hulgal erinevaid ikoone, mille seast saad enda veebipoe jaoks sobivad välja valida.

Creative Market 

FontAwsome 

Freebiebug

Streamline 

Iconmonstr 

Icons8 

The Noun Project

FlatIcon

SCGicons 

SwiftIcons

 

Kui ikoonide kasutus sinu jaoks eriti põnevaks valdkonnaks on, siis võivad need raamatud sulle rõõmu pakkuda: 

Infinite Icon

E-Commerce Branding

 

 

Loe veel:

 

Veebipoe tegemine Shoprolleris: E-poe kujundus ja sisu

 

ikoonid e-poes - shoproller (1)
E-poe lehe kirjatüübid

E-poe lehe kirjatüübid – kuidas valida?

Kujundus

Tüpograafia on veebidisaini üks olulisemaid ja tähelepanuta jäetud elemente. Lihtsamalt öeldes on tüpograafia kunst valida veebilehel, Facebooki lehel ja sotsiaalmeedia suhtluses kasutatavaid fonte. Ettevõtjad ja e-poodide omanikud peavad pöörama tüpograafiale...

Kuidas e-poodi pühadeks ette valmistada

Kuidas e-poodi pühadeks ette valmistada

Kujundus

Aastalõpu pühad on terve aasta raames absoluutselt kõige suurema müügikäibega aeg terves e-kaubandussektoris. Näiteks tõusid 2020-l aastal veebiostude mahud globaalselt 23,9%, võrreldes eelnenud aastaga. Ära jäta end rongist maha ja...