Turundus

“Meist lähemalt” leht – selle tähtsus ja ülesehitus

“Meist lähemalt” lehe anatoomia

 

“Meist lähemalt” leht ei ole tegelikkuses koht, kus sa kirjutad vaid ettevõttest ja selle loojatest-töötajatest. See on koht, kus sa räägid sellest, mida sa saad teha oma potentsiaalsete klientide jaoks, ning miks peaksid see sina olema, kes seda teeb. Seepärast too sellel esile nii oma tooteid kui oma tiimi. See on koht, kus sa rõhutad oma ettevõtte unikaalseid põhiväärtuseid.

Toodetest ja teenustest rääkimine on lihtne, räägi ära see lugu, mis su e-poe loomise taga on. Inimestele pakuvad veebipoodide tekkelood huvi ja see aitab teil luua omavahelist mõttelist kontakti. Sinu e-poe juures on midagi, mida teistel ei ole.

Oma tiimi esitledes näitad sa oma klientidele, et teie ettevõtte taga on reaalsed inimesed. Ka see on moodus usalduse loomiseks, tõmmates ligi uusi kliente ning tuues tagasi vanu.

Oma põhiväärtustest rääkides näitad sa oma klientidele, mis on sinu e-poe eksisteerimise põhjuseks. Võid siin välja tuua ettevõtte visioonide ja missiooni selgituse, ning saad panna aluse koge veebipoe ja brändi ühtsele kuvandile. 

 

Miks on “Meist lähemalt” leht oluline? 

 

Uuringud on näidanud, et selline leht annab suurepärase võimaluse luua usaldust ja lojaalsust. Loomulikult on need faktorid olulised igal lehel, mis su veebipoes leiduvad, – mis teeb siis “meist lähemalt” lehe nii oluliseks?

 

See on su visiitkaardiks

 

Uuring KoMarketi poolt näitas, et 52% vastanutest külastas nende jaoks uut veebilehte külastades “meist lähemalt” lehte esimese asjana. See leht annab sulle võimaluse jätta oma ettevõttest tugeva ja meeldiva mulje, tõstes esile oma väärtuseid ja rääkides ära loo, mis su ettevõtmise taga on.

Kui potentsiaalsed kliendid su e-poodi külastavad, siis teavad nad, et sinu pood ei ole ainus koht, kust sarnaseid tooteid osta saab. Küsi endalt: miks peaks need inimesed just sinu poest ostma ja mitte mõnest teisest? “Meist lähemalt” leht on koht, kus inimesed saavad sellele küsimusele vastused.

 

Kuidas “meist lähemalt” lehte kokku panna

 

Parim inimene selle lehe koostajaks oled tõenäoliselt sina ise, või siis inimene, kes tunneb su ettevõtet ja selle ajalugu väga hästi. T tunnetab su kirge ning tahet oma kliente parimal võimalikul viisil teenindada, ning oskab seda sõnadesse – piltidesse – videosse panna. 

1. Räägi oma lugu

 

Uuringud on näidanud, et vaid 5% inimesi mäletab fakte, kuid 63% inimestest mäletab lugusid. Sinu e-poe külastajad saavad võimaluse tutvuda brändi taga olevate inimeste ja nende eesmärkidega, tunnetada nende inimlikku olemust ja elada kaasa kogetule, nii tunnevad nad end osana ettevõtte eduloost.

 

2. Räägi oma klientidega

 

Lisaks aga tahavad su potentsiaalsed kliendid teada, kuidas sa neid aidata saad. Millised su toodetest teevad nende elu kergemaks? Miks peaksid nad just sinu poolt pakutavaid tooteid ostma?

Et oma klientidega efektiivselt suhelda, pead sa oma sihtgruppi hästi tundma. Koosta oma e-poele nii sihtgrupianalüüs kui ka mõned ideaalkliendiprofiilid.  

Seejärel jaga oma “meist lähemalt” lehel väärtust, mis võiks su ideaalklienti rõõmustada. Pakud sa luksuslikke toataimi? Lisa lehele juhend oma lemmiktaime paljundamise kohta. Selline tegevus aitab sul luua oma ideaalklientidega sidet, samal ajal midagi neile lausa materiaalset väärtust pakkudes.

 

3. Pööra lehe kujundusele tähelepanu

 

94% veebilehe usaldusväärsusest külastajate silmis sõltub lehe kujundusest. Seepärast on ka “meist lähemalt” lehe kujundus väga oluline. Hoia leht stiilipuhtana, oma brändi peegeldades ja üleliigseid detaile vältides. 

Kasuta pealkirju, alapealkirju ja vaba ruumi lõikude vahel, et lehe kasutajasõbralikkust maksimumis hoida.

 

4. Näita oma tiimiliikmeid

 

“Meist lähemalt” leht peaks sisaldama ettevõtte lugu – ning inimesi, kes selle looga seotud on. Kui kliendid tajuvad, mis sorti inimesed poe loomise ja pidamise taga on, siis on neil ostu läbiviimisel tunne, nagu ostaksid nad kelleltki, keda nad teavad. 

 Lisa lehele ka tiimifoto või siis individuaalsed pildid liikmetest. Kirss tordil oleks lühike kirjeldus iga liikme juures, tuues välja tema isikupäraseid omadusi ja/või miks ta on sinu e-poega seotud.

 

5. Võida oma klientide usaldus

 

Haarava loo koostamine ja avaldamine on klientide usalduse võitmisel heaks stardipunktiks. Kuid veelgi enam äratab usaldust olemasolevate klientide poolt jäetud tagasiside. Lisa “meist lähemalt” lehele mõned klientide poolt jäetud positiivsed kommentaarid su e-poe teenuse ja toodete kohta.

 

6. Lisa üleskutse tegevusele

 

Üleskutse ostule, ehk CTA (Call To Action) innustab külastajaid mingile kindlale tegevusele peale “meist lähemalt” lehe vaatamist. Selleks võib olla näiteks üks tekstiga link mõnel pildil asuva nupuna. 

Et hästi toimivat CTA-d luua, mõtle, mida võiksid kliendi teha peale “meist lähemalt” lehe külastamist. Selleks võib olla mõne tootegrupi külastamine, uudiskirja tellimine või näiteks e-poega ühendust võtmine mingil kindlal eesmärgil.

 

7. “Meist lähemalt” leht sobitugu brändikuvandiga

 

Järjekindel brändi esitlus võib läbimüüki tõsta lausa 33% võrra, seega on lehe läbimõeldud ülesehitus väärt investeerimist. Kasuta oma brändile omaseid värvitoone ja kirjastiile, kasuta tekstides tavapärast kõneviisi ning hoia fotostiil ühtne ülejäänud veebilehega.

 

8. Seo leht oma e-poe  sotsiaalmeediaga

 

Hästi toimiv “meist lähemalt” leht haarab inimeste tähelepanu ja innustab neid su e-poe kohta rohkem õppima ja su tegevusel silma peal hoidma. Lisa juurde ikoonid või nupud, mis viivad külastajad sotsiaalmeediakanalitele, mis sul oma veebipoe jaoks loodud on.

 

9. Lisa juurde kontaktandmed

 

51% inimestest leiab, et kõige suurem puudus veebilehtede juures on puudulik kontaktinfo. Loomulikult on sul eraldi leht “kontakt”, kuid ka siinsel lehel on ülevaatlik kontaktinfo omal kohal. Ära piirdu vaid kontaktivormiga, lisa kindlasti juurde e-maili aadress ja telefon. 

 

10. Muuda leht lihtsalt loetavaks

 

Parim moodus lehe kergelt loetavaks muutmisel on hoolikas pealkirjade ja alapealkirjade kasutamine. Inimesed loevad veebilehti “diagonaalis”, ehk siis kiirelt silmi üle teksti lastes ning tihti vaid alapealkirju lugedes.

Loe oma tekst ise mitu korda kõva häälega läbi ja tunneta, kui hästi selles leiduvad sõnad ja laused voolavad. Kasuta lihtsalt mõistetavaid väljendeid, väldi tavainimesele arusaamatuid erialaseid sõnu ja fraase.

 

11. Parenda lehte pidevalt

 

Kui oled “meist lähemalt” lehe üles pannud, siis tule selle juurde regulaarselt tagasi: värskenda infot, lisa aktuaalset materjali, paranda vigu.

 

Mida “meist lähemalt lehele MITTE lisada

  1. Müügiinfot. Suuremat sorti promomine ja hulgaliste CTAdega ostule üles kutsumine peletab inimesi eemale ja vähendab lehe väärtust.
  2. Mõttetu info. Inimesed tulevad “meist lähemalt” lehele selleks, et sinult ja su e-poes lähemalt teada saada, et tutvuda teie väärtuste ja eesmärkidega. Igasugune “ilutekst” ja ülespaisutatud sõnadehulga kasutamine mõjub väsitavalt ja eemalepeletavalt.
  3. Liiga palju teksti. Nagu eelpool mainitud, inimesed ei taha tulla su veebilehele, ega ka “meist lähemalt” lehele romaane lugema. Nad soovivad saada kiirelt kätte neile vajaliku info. Ja see on kõik.
  4. Liiga palju pilte ja videoid. Lisa pilte, lisa video(id), aga tee seda targalt. Edasta haaravat infot, mis on kirjaliku tekstiga tihedalt seotud. Vähem on rohkem. Kvaliteet, mitte kvantiteet.

 

Mõned lahedad e-poodide “meist lähemalt” lehed

 

Larq

 

Larq on loonud lehe “Our Story”, kus näed esimese asjana grupifotot ettevõtte meeskonnast.

Seejärel toovad nad välja oma tootega seotud loo ja kasud. Saame teada, miks peaksime nende toodet ostma. Leht loob usaldust.

 

Meist lähemalt leht Larq e-poes

 

Bon Bon Bon

 

Veebipoe Bon Bon Bon “meist lähemalt” leht on põnevalt üles ehitatud, ning see peegeldab selgelt brändi üleüldist kuvandit. Leiad siit infot nii meeskonna kui toote kohta, ning tajud nende üldist olemust. See leht on haarav ja uudishimu äratav.

 

meist lähemalt leht bon bon bon veebipoes

 

Natori

 

Natori veebilehel on “meist lähemalt” lehe lahendus äärmiselt lihtne – ettevõtte looja biograaf. See sisaldab palju sellest, mis on eespool mainitud, ning on usaldust loov ja särab luksusest.

 

meist lähemalt leht Natori e-poes

 

Kokkuvõte

 

Oma “meist lähemalt” lehte kokku pannes vali eelpool välja toodud 11 ideed arvesse, vali neist välja need, mis just sinu e-poega kõige paremini sobivad – ning loo leht, mis on originaalne ja tähelepanu haarav.

Mõtle järele, millised nendest üheteistkümnest ideest peegeldavad su brändikuvandit kõige paremini. Võib-olla kasutad sa oma tiimiliikmete pilte ja nendepoolseid elutarkuseid, võib-olla mainid oma ettevõtte konarlikku algust, võib-olla lisad lehele mõned anekdoodid. Võta selleks projektiks aeg maha, pea nõu inimestega, kes su tegemisi kõige paremini tunnevad, ning avalda oma masterpiece uhkusega!

 

Loe veel

 

Kuidas lisada Shoprolleri e-poele uusi lehti

meist lähemalt lehekülg (1)