TurundusOptimeerimine

Mis on m-kaubandus ja miks see oluline on?

Kas m-kaubandus erineb e-kaubandusest? Jah ja ei. M-kaubandus on e-kaubanduse loomulik jätk. Need on kohati identsed, kohati aga esineb suuri erinevusi. Vaatame, mis on e-kaubandus ja kuidas see e-kaubandusega sarnaneb ning erineb, selle puuduseid ja eeliseid.  

 

Miks on mobiilne kaubandus oluline?

 

Eeldatakse, et aastal 2021 moodustab maailma internetiostude mahust 54% just mobiilne kaubandus. 

Hetkel on 2020. aasta lõpusirgel ning “tänu” pandeemiale sai üleüldine e-kaubandus korraliku tõusu osaliseks – sellist asjade käiku ei osanud aasta varem keegi ette näha. Kogu selle kaose tuules said omale e-poed üles ka need kauplused ja ketid, kes selle valikuga seni veel viivitasid. Üsna loomulik on ka see, et kõik need uued ja ka varasemad e-poed on panustanud ka võimalikult kasutajasõbralikule e-poe mobiilsele väljaandele. 

Kahjuks näitavad statistikad veel siiski, et suurem osa kliente ei ole täiesti rahul mobiilsete veebipoodide kvaliteediga – neid on ebamugav kasutada. Seega on siin veel küllaldaselt arenguruumi. 

Veelgi olulisem on teada, et mobiilse poe kasutussõbralikkus mõjutab meie ostuotsuseid isegi füüsilises poes. Nimelt on üks kolmandik meie otsustest midagi osta otseselt seotud mobiili kaudu toote kohta lisainfo leidmisest. 

 

Mis on m-kaubandus?

 

Mobiilne kaubandus ehk m-kaubandus sisaldab endas igat sorti ostu-müügi tehinguid läbi mobiilsete nutiseadmete. 

See on e-kaubanduse jätk, võimaldades inimestel osta ja müüa tooteid või teenuseid põhimõtteliselt ükskõik, millises internetiühendusega asukohas viibides, kasutades selleks mobiiltelefoni või tahvelarvutit. 

Kuid m-kaubandus on siiski enamat, kui lihtne e-kaubanduse edasiareng. See on päästnud valla uusi valdkondi teenuseid ning aidanud olemasolevatel kasvada. Näiteks: 

  • Mobiilsed rahaülekanded
  • Elektroonilised piletid ja pardakaardid
  • Digitoodete ostud ja edastamine
  • Mobiilne pangandus
  • Puutevabad maksed ja äpisisesed maksed
  • Asukohapõhised teenused
  • Mobiilne turundus, kupongid ja kliendikaardid

 

Millised on erinevad m-kaubanduse vormid?

 

Leidub kolm põhilist m-kaubanduse tüüpi:

1. Mobiilne ostlemine

 

Mobiilne ostlemine sarnaneb väga e-kaubandusega, lihtsalt nutiseadmega läbiviiduna. Mobiilne ostlemine on nüüd võimalik tänu mobiilile optimeeritud veebilehtedele, selleks loodud äppidele ja isegi sotsiaalmeedia platvormidele.

 

2. Mobiilne pangandus

 

See ei ole veebipangandusest väga erinev, kuigi võid leida ka ülekandeviise, mis on nutiseadmetes piiratud võimalustega. Mobiilne pangandus sisaldab endas tavaliselt spetsiaalselt selleks loodud äppe, kuigi mõned pangad on hakanud katsetama ka chatbotte ja vestlusäppe.

 

3. Mobiilsed maksed

 

Mobiilsete maksete jaoks leidub tohutult palju võimalusi, vaatame neid allpool lähemalt.

 

M-kaubanduse eelised ja puudused

 

M-kaubanduses leidub nii eeliseid kui puuduseid, aga õnneks kaaluvad eelised puudused üle, ning puuduseid jääb iga aastaga – või kuuga?- vähemaks, tänu tehnoloogia kiirele arengule.

 

Mobiilse kaubanduse eelised

 

1. Kasutajakogemus on tohutult paranenud

 

Kliendid saavad nüüd ligi laiemale tootevalikule, taskukohastematele hindadele ja seda kõike kasvõi trammis istudes. Tarbija ei vaja selleks kõigeks isegi laua- või sülearvutit. 

 

2. Suur kasvupotentsiaal

 

Aasta 2020 eeldatav e-kaubanduse läbimüük on 4,13 triljonit USD ning sellest moodustab m-kaubanduse osakaal 51%, eeldatava kasvuga 72,9%-ni aastal 2021.

Sellest võib järeldada, et e-poodnikud, kes investeerivad rohkem mobiilsesse kaubandusse, võivad eeldada kõrgemat läbimüüki ja ROI-d.

mis on m-kaubandus ja milleks see vajalik on - shoproller

 

3. Tõeliselt mitmekülgne kasutajakogemus – omni-channel

 

Poed, kes pakuvad oma tooteid nii veebis kui väljaspool veebi – lisaks ning läbi Amazoni, Facebooki, eBay või näiteks B2B – on omni-channel ostukogemuse pakkujad. 

Need kaupmehed teavad, et tooteid tuleb pakkuda just seal, kus nende tarbijad kõige enam aega veedavad ja end mugavalt tunnevad. M-kaubandus teeb sellise kaubandusvormi lihtsamaks kui see kunagi varem on olnud.

 

4. Maksevõimaluste mitmekesisus

 

Uute mobiilsete maksevõimaluste kerkides nagu seeni peale vihma, on nüüd võimalik klientidele pakkuda igakülgseid makselahendusi.

Enam ei ole vaja pangakaadi andmeid ja saadetise aadressi manuaalselt sisestada enne igat ostu, igas uues e-poes, mida me külastame. Mobiilsed rahakotid sisestavad need andmed automaatselt meie eest. 

Hetkel on populaarseimad järgmised mobiilsed maksevõimalused:

  1. Apple Pay.
  2. PayPal One-Touch.
  3. Visa Checkout.
  4. Amazon Pay.
  5. mTasku

M-kaubanduse puudused

 

1. Pidev vajadus tehnoloogia uuendamise järele

 

Sa pead tehnoloogia arengul silma peal hoidma ja viimastest trendidest ja vajadustest teadlik olema, ning need järjepidevalt oma m-kaubanduse lahendusse integreerima. Nii saad pakkuda järjest paremat kasutajakogemust ja võita juurde rahulolevaid kliente. 

Lisaks on vajalik oma m-poe laadimiskiirus hoida absoluutses maksimumis, see on klientide hoidmiseks äärmiselt vajalik.

 

2. Maksemeetodite valikuvõimalused

 

Mitmekülgsed võimalused maksemeetodite maailmas on ühelt poolt eeliseks, kuid teisalt võivad need kujuneda takistuseks. Olenevalt sellest, kas su veebipood on kodumaakeskne või soovid sa pakkuda oma tooteid ka teistesse riikidesse. 

Kui soovid müüa üle riigipiiride, tuleb sul olla teadlik erinevate riikide tarbijate maksemeetodite eelistustest. Näiteks on nii Taanis, Hollandis kui paljudes teistes riikides omad kindlad äpid, mida kasutavad 70-80% sealsetest tarbijatest. Kui sina neid ei paku, siis need inimesed sinult ka ei osta. Sellise situatsiooni vältimiseks tuleb sul kasutusele võtta lahendusi, mida omakorda pakutakse. 

 

3. Hindade võrdlemine on lihtsam

 

Tänu nutiseadmetele saavad inimesed võrrelda kümnete erinevate e-poodide hindasid, saatekulusid ja tarneaegu lihtsalt ja kiirelt, kuni nad leiavad pakkuja, kes osutub kõige soodsamaks lahenduseks.

Enam ei oma poodide asukohad erilist tähtsust, pakiautomaadid leiduvad üle terve riigi. Kaupmeestel tuleb olla teadlikum kui eales varem oma konkurentide kaubavalikust ja hindadest – ning seda nii Saaremaal kui Narvas asuvate ettevõtete puhul. Veelgi enam, järjest enam eestlasi tellib oma kauba näiteks Soomest, Saksamaalt, Leedust, Poolast, USAst ja Hiinast. Isegi Jaapanist või Serbiast. 

 

4. Pead tundma ja järgima senisest enam regulatsioone

 

Rahvusvahelised maksu- ja tolliregulatsioonid ning reeglid e-kaubanduses võivad kiirelt peas kaose tekitada. Globaalsed reeglid, EL reeglid, riigisisesed reeglid.

Mitmed veebipoed on läinud kindla peale välja ja teenindavad vaid kodumaiseid kliente või vaid loetud riikide kliente.

Kuid see seab suured piirangud turu suurusele ja ei anna võimalust kasvuks. Üheks alternatiiviks võib olla mõnede toodete pakkumist läbi Amazoni, kus hoolitsetakse igasuguste regulatsioonide eest ise.

 

M-kaubanduse trendid aastal 2020

 

Nüüdseks on selge, et m-kaubandust ignoreerida ei ole tänasel päeval mitte mingil moel võimalik. Siin on mõned selle aasta suurimad mobiilse kaubanduse trendid:

 

1. Usaldusväärsuse kasv

 

Järjest enam kasutajaid on nutiseadme kaudu ostlemisega harjunud ja tunnevad end sellega mugavalt. Turvaprobleemid on oluliselt vähenenud ja tarbijad muretsevad vähem. Lisaks tekib järjest enam digiajastu kasutajaid, kes on arvuti ja internetiga üles kasvanud. Nemad on vanematest inimestest tunduvalt avatumad ja kiiremad digiteenuste arenguga kohanema.

 

2. Kiirem ostuprotsess

 

Digitaalsed rahakotid on parandanud tugevalt mobiilsete veebipoodide läbimüüki. Kuna järjest enam inimesi on nutiseadmes ostlemisega harjunud ja tunnevad end seda tehes mugavalt, on kiire makselahendus neile teretulnud. 

Küsid sa ikka veel pangakaardi andmeid iga kord, kui inimene su m-poe kassas on? Sa kaotad sellega müüke.

 

3. Veebilehti on lihtsam kasutada

 

Järjest enam veebilehti on mobiilidele optimeeritud. On selge, et m-kaubandus ei kao kuskile. See on uus ja jääv moodus ostlemiseks. 

Selle tulemusena on e-kaubanduse platvormid ja ettevõtted kohandanud oma veebipõhise tegevuse pea 100% mobiilisõbralikuks. Veelgi enam, paljud brändid on võtnud eesmärgiks mobiil-kõigepealt kogemuse. See tähendab, et mobiilne veebileht on loodud spetsiifiliselt m-kasutajale – ning võib erineda sellest, kuidas desktop versioon välja näeb. 

 

mTasku ShopRolleris

 

ShopRoller pakub võimalust integreerida oma e-poodi makselahendust mTasku, mis on Telia Eesti AS-ile kuuluv mobiilne rahakott. mTasku äpis saad mugavalt hoida ja kasutada kõiki igapäevasteks tegevusteks vajalikke kaarte.

mTasku e-poe makselink on innovaatiline teenus, mis annab sinu klientidele võimaluse tasuda tellimuste eest kiirelt ja mugavalt sisestamata internetipanga paroole või pangakaardi andmeid.

mTaskuga saab juba maksta paljudes Eesti e-poodides, näiteks Umami, Baltika Group www.andmorefashion.com, Prike AS ja kümnetes teistes.

Kui soovid pakkuda uudset makselahendust ka oma e-poe klientidele, võta meiega ühendust kirjutades aadressil info@mtasku.ee.

Lisaks veebimakse lahendusele, annab mTasku võimaluse pakkuda sinu klientidele nutikat kasutajakogemust, viies kõik rahakotiga seotud toimingud nutitelefoni:

  • kiired ja turvalised maksed pangakaarti kasutamata;
  • digitaalsel kujul kliendi- ja kinkekaardid;
  • piletite müük, annetuste kogumine jmt;
  • kassasüsteemita või mobiilne kassalahendus;
  • turunduskanal klientidega suhtlemiseks.

 

 

Loe veel:

 

Live Chat e-poes: efektiivne turunduse kanal

13 parimat ajahalduse ja produktiivsuse äppi

Mis on m-kaubandus ja miks see oluline on