Optimeerimine

E-poe headerite struktuur – milline on ideaalne?

E-poe headerite struktuur – H1-6 – see on teema, mis paneb SEO-spetsialiste omavahel vaidlema ja võib öelda, et üldiselt on neil kõigil õigus. Aga tihti tekivad arusaamatused erinevatest veebilehe ülesehitajate vaatevinklitest, olgu siis tegemist arendajatega, tehniliste- või sisuloojatest SEO spetsialistidega. 

Arendaja vaatenurgast võiks ühe url-i erinevad sektsioonid omada igaüks oma H1 headerit ja kõik oleks korras. Täpselt samamoodi võiks leiduda H2 headinguid nii lehe küljepaneelides või jaluseski.

 

H1-6 SEO spetsialisti vaatenurgast

 

Kuigi tervet veebilehte katvad H1-6 tagid või mitu H1 headerit ühel url-il ei ole SEO kohapealt midagi kriitilist, siis peetakse siiski optimaalseks kasutada igal veebi leheküljel maksimaalselt ühte H1 headerit ning hoiduda H tagidest küljepaneelides ja jaluses ning teistes asukohtades, mis leiduvad igal veebilehe leheküljel.

Põhjus on lihtne. Kui ühel leheküljel on enam kui üks H1 tag, siis jaguneb ränkimise tugevus nende kõigi vahel ja vähendab kõigi olulisust. Tavaliselt jagatakse mitut H1 tagi nõudev sisu näiteks kahe url-i vahel ära, nii et kumbki leht keskendub vaid ühele H1 headingu sisule.

Sama asi juhtub su läbi lehe leiduvate headingutega. Kui su otsingulahtris leidub tekst “Otsi” H2 tagiga, siis jagab see sõnaga “Otsi” ränkimise tugevust iga lehega su e-poes. Mõnikord võivad taolised läbi lehe headingud  panna otsimootoreid arvama, et su veebileht pakub midagi, millega sellel tegelikult üldse tegemist ei ole. 

 

Optimaalne H1-6 struktuur su e-poele või veebilehele

 

Siinsed näited on üsna üldised ja pea meeles, et SEO puhul on kõige olulisem tähendus sõnal “oleneb”. Ka siinne juhend on vaid suunanäitajaks, täpsemad valikud olenevad siiski kindlast lehest ja situatsioonist. 

 

Esileht: H1: logo

H2: tutvustustekst või mõni teine pealehe element, näiteks „Selle talve parimad lastekombed, mis ei karda vihma ega tuult”; Kui on esiletoodud tooteid, siis võiksid ka nende tiitlid olla H2-s.

H3: seda tavaliselt esilehel ei leidu.

H4: seda tavaliselt esilehel ei leidu.

H5: seda tavaliselt esilehel ei leidu.

H6: seda tavaliselt esilehel ei leidu.

 

Kategooria leht:

H1: Kategooria tiitel.

H2: Esiletoodud toodete tiitlid.

H3: seda tavaliselt kategooria lehel ei leidu.

H4: seda tavaliselt kategooria lehel ei leidu.

H5: seda tavaliselt kategooria lehel ei leidu.

H6: seda tavaliselt kategooria lehel ei leidu.

 

Tooteleht:

H1: Toote nimi.

H2: Kui tooteleht on pikemapoolne ja see tuleb jagada mitmeks osaks, siis võiks nende tiitlitel olla H2 tag.

H3: seda tavaliselt tootelehel ei leidu.

H4: seda tavaliselt tootelehel ei leidu.

H5: seda tavaliselt tootelehel ei leidu.

H6: seda tavaliselt tootelehel ei leidu.

 

Blogipostitus:

H1: Postituse tiitel

H2: Kui tekstil on alapealkirju, siis tuleb hierarias tähtsaimad tagida H2-ga

H3: Hierarias tähtsuselt järgmine alapealkiri

H4: Hierarias tähtsuselt järgmine alapealkiri

H5: Hierarias tähtsuselt järgmine alapealkiri

H6: Hierarias tähtsuselt järgmine alapealkiri

 

CMS leht:

H1: CMS lehe tiitel.

H2: Kui tekstil on mitu alapealkirja, siis peaksid need olema H2-d.

H3: Tavaliselt ei leidu.

H4: Tavaliselt ei leidu.

H5: Tavaliselt ei leidu.

H6: Tavaliselt ei leidu.

 

Loe e-poe SEO ja optimeerimise kohta veel:

 

Sinu e-poe SEO-sõbralikud URLid – kuidas neid teha?

Kuidas e-poe fotode mahtu vähendada?

Kas sa peaksid oma e-poe meta tiitlisse CTA lisama?

Tootefotode optimeerimine ja SEO – kuidas e-poodi otsingutes esile tuua?

E-poe headerite struktuur - milline on ideaalne (1)