Turundus

Mis on CTA ehk Call To Action?

CTA ehk Call-to-Action termin käib korduvalt läbi kõigis turundusteemalistes blogides. Kuid mis on CTA täpsemalt?  Mis paneb inimesi nendele klikkima?

 

Mis on CTA?

CTA ehk call-to-action ehk kutse mingile tegevusele on pilt või tekst, mis kutsub su e-poe külastajaid ja kliente mingit tegevust läbi viima. Seega on see tõesti “kutse” midagi “tegema”. 

See tegevus millele sa külastajaid kutsud võib olla ükskõik, mis: tootefotole klikkimine, kupongi saamine, e-raamatu allalaadimine, lisainfo saamine jmt. – sinu e-poes, blogis, e-raamatus, e-kirjas…

Kuna “kutse mingile tegevusele” on üsna lohisev väljend ning eesti keeles ei ole CTA-le sobivat vastet leiutatud, siis jääme ka meie siinses postituses ingliskeelse variandi juurde.

Sa oled kindlasti oma elu jooksul näinud tuhandeid CTA-sid. Näiteks leiad sa ühe siin:

Tavaliselt kasutad sa oma turunduses ühte CTA-d korraga, kuid leidub ka situatsioone, kus tuleb sisestada mitu CTA-d ühele lehele. Neid kutsutakse teisejärgulisteks CTA-deks, mis pakuvad alternatiivset müügivõimalust või tegevust, mida sa ideaalis tahad külastajaid või potentsiaalseid kliente tegemas näha. Teisejärguline CTA peaks olema visuaalselt põhilisest CTAst tagasihoidlikum ning see saab olla sobivaks viisiks kaasata inimesi, kelle jaoks põhiline CTA haaravalt ei toimi.

Kuidas aga CTA-sid efektiivselt kasutada? See on miljoni euro küsimus, mille kohta leidub veebis lõputuid arutelusid ja juhendeid. Paneme neist mõned meie arust olulisimad siia kirja.

 

Efektiivse CTA spikker

Silmapüüdev kujundus.

Et keegi su CTA üleskutsele vajutaks, peab see talle silma jääma. Sinu CTA värvid peaksid su veebilehel kontrastsetena mõjuma ning CTA peaks olema piisavalt suur, et kiirelt silma paista. Parimaid tulemusi on nähtud 225px laia ja 45px kõrgete CTA-de puhul. Siinkohal aga vaata ette, et sa oma ettevõtte visuaalset brändingut ei riku. Lisaks veel see lõputu vaidlus teemal millist värvi nupp müüb kõige paremini

Tekst, mis paneb inimesi tahtma midagi teha.

CTA peaks sisaldama rohkemat, kui lihtsalt “sisesta”, “vajuta” või “vaata”. Sa vajad ühtset, selges keeles fraasi, mis kasutab haaravaid tegusõnu, et inimeste tähelepanu püüda. 

Selge väärtuspakkumine.

Inimesed peavad koheselt aru saama, mis täpselt juhtub, kui nad su CTA peale vajutavad. Kas nad panevad end uudiskirjalisti või saavad nad mingi tootenäidise? Näevad nad pikka tooteinfot otse e-poe tootelehel või laadivad nad alla toote inforaamatu? Hoolitse selle eest, et CTA ütleks täiesti selgelt ära, mis klikkimisel juhtuma hakkab.

Kindel maandumisleht.

CTA on kõige efektiivsem siis, kui see viib külastaja selleks loodud maandumislehele ning mitte suvalisele lehele su veebis. Näiteks toimib esilehel reklaamitud allahindlus talvekinnastele täpselt pildil näidatud kinnastele viies tunduvalt paremini, kui CTA link, mis viib inimese talveaksessuaaride juurde.

Loe e-poe turunduse kohta veel:

 

Mis on m-kaubandus ja miks see nii oluline on?

13 parimat ajahalduse ja produktiivsuse äppi

Conversion XL on avaldanud põhjaliku postituse CTA-de maksimaalste kasutustulemuste saavutamise teemal: Mastering Call-to-Action.

 

mis on cta - shoproller e-poe platvorm