Turundus

E-poe otsesed ja kaudsed konkurendid – mis vahe neil on?

Konkurents on iga ettevõtte kasvule vajalik, kuid ainult siis, kui sa analüüsid kõik oma e-poe otsesed ja kaudsed konkurendid hoolikalt läbi ja parandad aspekte, milles su enda veebipood ise alla jääb. Ka turundustöös on konkurentide analüüs äärmiselt tervislik asi ning motiveerib sind pidevalt õppima ning oma e-poodi klientide vajadustele sobivamaks kohendama.

Osa konkurentsianalüüsist on otseste ja kaudsete konkurentide tundmine ning mõistmine, kuidas igaüks neist sinu tööd mõjutab. Kui sa oled otsese ja kaudse konkurentsi erinevused enda jaoks selgeks teinud, oled sa võimeline oma konkurente parimal võimalikul moel uurima.

 

Mis on otsene konkurents?

 

Otsesed konkurendid on ettevõtted, kes pakuvad samu teenuseid samadele klientide vajadustele ja samal turul kui sina.

Oletame, et su e-pood pakub köögitarbeid restoranidele. Kindlasti on ka teisi ettevõtteid, mis on keskendunud restoranide varustamisele töövahenditega ja need ettevõtted oleksidki sinu otsesteks konkurentideks.

Isegi kõige väiksematel turgudel on otsene konkurents, mis on oluline monopolide vältimiseks.

 

Otseste konkurentide näited

 

Näiteks on Hesburger ja McDonalds otsesed konkurendid. Samuti Expert, Euronics ja OnOff. Prisma ja Coop, Hansaplant ja Hortes.

Konkurentideks ei pruugi alati osutuda suured, rahvusvahelised või kodumaised brändid. Kaks naisterõivaste kauplust väikelinnas on samuti otsesed konkurendid. 

Ka näiteks Instagram ja Snapchat pakuvad väga sarnaseid võimalusi – aeguvad storyd ja sõnumite saatmine.

 

e-poe otsesed ja kaudsed konkurendid

 

Mis on kaudne konkurents?

 

Kaudne konkurents hõlmab endast kahte või enamat ettevõtet, kes pakuvad erinevaid tooteid ja teenuseid, aga mille sihtgrupiks on sama klient samal turul.

Seega, kuigi tooted ja teenused on kaudses konkurentsis erinevad, katavad need siiski sama kliendi vajadusi. 

 

kaudne konkurents toidutänaval

 

Näiteid kaudsest konkurentsist 

 

Ütleme, et meil on väikelinnas grupp kliente. Kliendid on näljased ning soovivad minna välja sööma. Linnas on neli söögikohta – kõik nad pakuvad erinevat tüüpi toitusid. Kuigi nende poolt pakutavad tooted on erinevad, sihivad nad kõik siiski samu inimesi – kliente, kellel on vajadus kõhutäie järele.

Samamoodi võib võtta e-poode, mis pakuvad toiduaineid. Üks pood pakub suures valikus tavapäraseid toiduaineid, mida leiame ka supermarketitest. Teine veebipood pakub aga valmis kaalutud ja komplektidena pakendatud toiduaineid, mida saab kasutada kindlate retseptide valmistamisel. Kuigi tooted kui sellised on erinevad, konkureerivad need poed siiski sama kliendi nimel.

 

E-poe otsesed ja kaudsed konkurendid turunduses 

 

Turunduses on kasuks, kui sa tunned oma otseseid ja kaudseid konkurente, kuna see aitab sul oma kampaaniaid parendada ja isegi uute klientideni jõuda. 

Kui sinu otsene konkurent loob võimsa kampaania, siis ei jää sul muud üle, kui hüpata reele ja mõelda välja midagi vähemalt sama löövat.

Samal ajal aitab kaudne konkurents sul jõuda senisest laiema publikuni. Kui sa tead sihtgruppi, mis valib kingituste ostmisel sinu e-poe ja teiste sarnase vaibi kuid teist sorti tooteid pakkuvate veebipoodide vahel, siis saad sa luua kampaaniaid, mis neid inimesi just sinu juurde tõmbab. 

Digiturunduses saavad kaudsed konkurendid kasutada samu märksõnu ning osata SEOd enda kasuks tööle panna, et jõuda otsingute tippu ning SERPidesse. 

 

Kuidas oma konkurente kindlaks teha

  • Klientide tagasiside
  • Turu-uuring
  • Sotsiaalmeedia
  • Märksõnade analüüs (kaudne)
  • SERPide üle vaatamine

 

1. Klientide tagasiside

 

Kiire moodus konkurentide leidmiseks on praeguste ja potentsiaalsete klientide käest küsimine. Kui sul on klient, kes teeb päringu mingi toote kohta, siis küsi temalt, kas ta kaalub ka mõne teise poe poolt pakutavat alternatiivi, ja millise. Saada klientidele tagasisideküsitlusi ning küsi, milliseid teisi brände nad kaalunud on ja miks nad valisid oma ostud läbi viia just sinu e-poes.

 

2. Turu-uuring

 

See nõuab sinupoolset keskendumist. Kui sul on traditsiooniline e-pood, siis tuleb sul uurida sarnaseid veebipoode ja nende sotsiaalmeediat ja vaadata, kes nad on ja kuidas nad asju ajavad. Ka siin saab kasutada kliendiküsitluse meetodit. 

 

3. Sotsiaalmeedia

 

Paljud inimesed jagavad oma ostukogemusi läbi sotsiaalmeedia. Vaata nendepoolseid soovitusi ning kaalu, millised mainitud poodidest on sinu konkurendid – otsesed või kaudsed.

 

4. Märksõnade analüüs

 

Kaudse konkurentsi uurimiseks vii läbi märksõnade analüüs. Sa võid kasutada märksõnu, mida sa ka ise sihid – otsides ka teisi ettevõtteid, kes samu märksõnu sihivad. Samuti uuri, millised veebipoed tulevad sinu jaoks oluliste märksõnadega Google otsingutes esiritta.

 

5. SERP analüüs

 

SERPidki võivad olla konkurentide leidmisel käepärasteks vahenditeks. Otsi enda jaoks oluliste märksõnadega ettevõtteid, kes tulevad selgelt esile Google otsingute pildikaartidel, küsimuste vastustes ja näiteks videopaneelides. Siin on suur väimalus leida ka kaudseid konkurente.

 

Kasuta otseseid ja kaudseid konkurente enda huvides ära

 

Veidikene konkurentsi ei tee kunagi halba, kuid sa pead teadma, kuidas sellega hakkama saada. Oma konkurentide leidmise ja analüüsi kaudu saad sa teada, kuidas neist paremaks muutuda ning oma turundusstrateegiaid kohandada ja  täiel määral sihtgrupile keskenduda. 

 

Loe veel märksõnade ja e-poe turunduse kohta: 

 

E-poe SWOT analüüs: leia oma konkurentsieelis 

Tootefotode optimeerimine ja SEO – kuidas e-poodi otsingutes esile tuua?

Sinu e-poe SEO-sõbralikud URLid – kuidas neid teha?

 

e-poe otsesed ja kaudsed konkurendid