Turundus

Kuidas luua uudiskirju, mida loetakse

Uudiskiri on e-kiri, mis pakub uudiskirja tellinud inimestele ettevõtte kõige huvitavamat sisu, teavitusi ja kampaaniainfot. Uudiskirjad aitavad järgijaskonda ettevõtte tegemistega kursis olla ning tuua veebipoodi lisakülastusi. Lisaks on need üheks kõige kõrgema ROIga turunduskanaliks. See on hea vahend selleks, et end regulaarselt meelde tuletada ja uusi tooteid tutvustada. Kuidas luua uudiskirju, mis on põnevad ja millest kiirelt ei loobuta?

 

1. Millist tüüpi uudiskirju sa saata tahad?

 

E-mailide saatmisel on oluline hoida ühtset joont, et liigset segadust vältida. Üheks mooduseks on saata uudiskirju vaid ühel kindlal teemal. Selle asemel, et kirjutada oma e-poest ja ettevõttest üldisel ja üsna juhuslikul moel, võid sa valida ühe kindla eesmärgi ja suuna. Tegelikkuses võid sa panustada mitmele eesmärgile ja suunale – kuid saata need erinevatele uudiskirjalistidele. Näiteks kaupled sa koduloomatoodetega, sel juhul saad teha erinevad uudiskirja saajate nimekirjad kassiomanikele, koeraomanikele, näriliste omanikele… 

 

2. Tasakaalusta oma uudiskirjade sisu

 

Paku oma kirjades 90% nõuandvat ja 10% reklaamivat sisu. 

On väga tõenäoline, et su uudiskirjade saajad ei taha iga kord su toodetest ja teenustest kuulda, vaid loodavad saada näiteks ideid selle kohta, kuidas su tooteid ja teenuseid parimal võimalikul viisil kasutada. Leidub ka erandeid, on e-poode, mille uudiskirjad koosnevad alati vaid reklaamist.

Näiteks Sephora saadab regulaarselt infot oma soodustoodete kohta, lisamata juurde muud väärtust. Näiteks siin on üks tüüpiline uudiskiri Mehhiko Sephoralt. See toimib kindlasti, aga võiks teha isegi paremini. Kui minul näiteks olid olemas kõik asjad, mida vajasin, siis lõpetasin nende uudiskirjade avamise. Kui nad aga avaldaksid igas kirjas ühe video või muul moel edastatud juhendi, kuidas nende (uusi) tooteid kasutada, siis avaksin jätkuvalt nende uudiskirju ja arvatavasti oleksin ahvatletud tegema uusi tellimusi asjadele, mille vajalikkusest mul varasemalt aimugi ei olnud 😉

 

3. Informeeri uudiskirja tellijaid

 

Näita uudiskirjaga liitumise lehel täpselt ära, millist sorti ja mis tüüpi sisuga uudiskirju tellija saama hakkab. Maini ka seda, kui tihti sa kirju saadad. Selline ootuste seadmine vähendab uudiskirjadest loobumiste arvu ja loob rõõmsaid kliente.

 

4. Ole uudiskirjade pealkirjadega loominguline

 

Isegi kui inimesed su uudiskirju tellivad, ei ole garanteeritud see, et nad neist ühtegi ka loevad. On turundajaid, kes avaldavad igal nädalal täpselt sama pealkirjaga uudiskirju, et luua tuttavlikku muljet.

Kuid reaalsuses kaob tellijatel sellise lähenemise puhul tihti üsna pea huvi kirjade vastu ära. Nendes pealkirjades puudub uudishimu tekitav faktor, samuti ei ole sellised pealkirjad spetsiifilised. Inimene tahab teada juba enne uudiskirja avamist,e t mis see on, mida ta lugema hakkab.

Seepärast on arukam katsetada erinevaid, loomingulisi ja haaravaid pealkirju igal uudiskirjal, mis sa välja saadad.

 

Uudiskirjade pealkirjade loomiseks leidub erinevaid tööriistu.

 

5. Vali ÜKS peamine kutse tegevusele (CTA)

 

Uudiskirjades leidub ikka erinevaid lõike erineva sisu ja nende juurde kuuluvate CTA-dega (näiteks möödunud nädalal avaldatud blogipostituste ülevaade juurdekuuluvate linkidega), kuid kokkuvõttes panusta ka ühele, domineerivale üleskutsele. 

See üks ja tähtsaim CTA on see, mida sa tahad, et lugeja kõigepealt teeks. Kõik teised kutsed tegevusele on pigem sekundaarsed, “kui-sul.on-aega-siis-vaata” nupud.

 

6. Hoia kujundus ja tekst minimaalsetena

 

Uudiskirjad võivad kiirelt kaootilise mulje jätta, kui nende struktureerimisega hoolikas ei ole. Uudiskirjaturundajate nipp selle vältimiseks seisneb kahes aspektis: ühtne sisu ja piisavalt palju vaba ruumi kujunduses. Vaba ruum aitab lugejal fookust hoida, ning mobiilis on sellise kujundusega lehel mugavam linkidele vajutada. 

Konkreetse, lühida ja selge teksti eelistamiseks on hea põhjus – sa tahad oma kliendid tegelikkuses oma kirja juurest hoopis teise, sinu jaoks kasumlikumasse kohta saata (oma veebilehele, blogisse või kasvõi YouTube kanalile). 

 

7. Lisa piltidele alt tekstid

 

Visuaalne sisu on kõigis turunduskanalites tohutu tähtsusega. Aga kas ka e-mailis? Mitte igaühe meilikast ei näita uudiskirjaga kaasa pandud pilte. Siin tulevad alt tekstid kasuks, sest et need jäävad ikkagi nähtavaks ja see on eriti vajalik siis, kui su CTA tekst on pildi formaadis.. Alt tekstid on alternatiivsed tekstid, mis tuleb ise oma piltidele manuaalselt lisada ning mis tulevad esile siis, kui piltide kuvamine on välja lülitatud. 

 

8. Muuda uudiskirjadest loobumine lihtsaks

 

Hoida uudiskirjadest loobumise link tavapärases kohas uudiskirja all, kasutades tavapärast teksti. Kõige hullem situatsioon on, kus inimene on kaotanud su kirjade vastu huvi ning soovib neist loobuda – kuid ei leia selleks mitte mingit võimalust. Veel hullem, kui kirjadest loobumise link viib inimese erroris lehele. Mis juhtub järgmiseks? Inimene märgistab su uudiskirja spämmiks. Mida rohkem inimesi seda teeb, seda väiksemaks jääb inimeste arv, kes üldse sinu uudiskirju edaspidi kätte hakkavad saama. Ka uudiskirjaplatvormid on seotud keerukate platvormidega ning need sõeluvad “mittesobivad” kirjad ja nende saatjad lihtsalt välja. Seega pead sa arvestama faktiga, et sugugi mitte terve su uudiskirjasaajate nimekiri ei saa su kirju kätte. Kaugel sellest.

 

9. Testi, testi ja testi

 

Kuigi eelpool on välja toodud erinevaid ideid, kuidas uudiskirju efektiivsemateks muuta, seisneb lõpptulemus siiski parimate valikute tegemises just sinu e-poe jaoks. Inimesed armastavad erinevaid asju, ning erinevad uudiskirjatellijate grupid eelistavad samuti erinevat sorti infot.

 

Uudiskirja kujundus

 

Võib-olla armastavad su lugejad värvikirevaid, lärmakaid CTA nuppe – võib-olla aga alahoitud ja elegantse kujundusega üleskutseid. Milline on su brändikuvand ja ühtne kõneviis? Võib-olla on sinu veebipoe puhul üldse parim jääda lihtsa “vajuta siia” teksti juurde? 

Katseta erinevaid variante ja jää siis selle juurde, mis kõige paremini toimib. 

 

Piltideta uudiskirjad

 

Ühed meie jaoks kõige meeldivamad uudiskirjasaatjad on Ekke Lainsalu ja ConversionXL ja nemad (üldiselt) pilte oma mailidele ei lisa.

Ekke Lainsalu uudiskirjad on super minimalistlikud – need on kujunduselt täiesti tavalised e-kirjad, milles leidub nii 150 tähemärki ja üks link. Tervitus, sõnum, CTA. Valmis!

ConversionXL alustab oma uudiskirju “nädala mõttega”, millele järgneb list nädala jooksul avaldatud blogipostitustest koos lihtsate linkidega, ning lõpetuseks domineeriv CTA koos infoga mõne suurema ürituse või teenuse kohta, mis hetkel aktuaalne on. Lihtne ja ülevaatlik.

Siin on üks ConversionXL haruldasi uudiskirju, kus on ka visuaal (video) juurde lisatud:

kuidas luua uudiskirja conversion xl

 

Uudiskiri mobiilis

 

Peale selle, et järjest enam vaatab su veebipoodi läbi oma mobiiltelefoni, loevad nad ka saadud e-kirju samast kohast. Seepärast tee 100% kindlaks, et su uudiskirjad on mobiilile kohandatud ja kirja kujundus näeb selles perfektne välja. Kõik põhilised uudiskirjaplatvormid pakuvad võimalust uudiskirja enne saatmist eelvaadelda ka mobiiliformaadis.

 

Lõplik viimistlus

 

Kui sa oled valmis oma uudiskirja kokku panema, siis järgi ülalpool toodud samme. Kuid siin on veel mõned äärmiselt olulised asjad, mida meeles pidada:

  • Hoia oma uudiskiri lühida ja selgena. Ära paiska inimestele otsa liiga palju teksti või visuaale. Isegi kui su uudiskiri on ilma ühegi pildita, hoia oma sõnum kiire ja otse asja juurde minnes, nii hoiad kirja saaja tähelepanu kuni lõpuni oma haardes. 
  • Paku vaid väärtust andvat sisu. Lisa lingid blogipostitustele, kust nad leiavad ideid, juhendeid, inspiratsiooni. 
  • Paku oma uudiskirjades eksklusiivset materjali, mida mujalt ei leia. Samuti saada oma uudiskirja tellijatele kõik tasuta materjalid, mis sa blogisse alla laadimiseks postitad. See kõik tõstab su uudiskirjade väärtust ja vähendab uudiskirjadest loobujate arvu.
  • Et uudiskirjade saatmise protsessi lihtsustada, võiksid luua valmis seeria kirju, mis siis igale uuele liitujale automatiseerituna meilikasti lähevad.
  • Enne kirja teele panemist testi seda ALATI. Kui su põhilise CTA link ei toimi või oluline pilt ei avane, siis on tehtud piinlikku viga keeruline parandada. Seepärast saada uudiskiri endale ja ideaalis mõnele tiimikaaslasele üle vaatamiseks ning kontrolli kõik lingid ükshaaval läbi.

 

Loe veel

 

Kuidas kirjutada tootekirjeldusi – lühidalt ja tabavalt

Mis on m-kaubandus ja miks see nii oluline on?

13 parimat ajahalduse ja produktiivsuse äppi

kuidas luua uudiskirja