Turundus

Top 16 praktikat eduka e-poe pidamiseks

E-kaubanduses on tohutu konkurents ja uue poe etableerimine võib osutuda keeruliseks. Kokkuvõttes ei konkureeri sa ammu enam vaid kodumaiste e-poodidega, aga ka rahvusvaheliste tegijatega nagu Amazon, About You ja isegi AliExpress.

Seepärast on tähtis keskenduda igale võimalikule detailile, mis su e-poe edukust tõstaks. Õpi, kuidas teha kodulehte, mis müüb.

Siinne juhend on kasulik igale e-kaubandusega aktiivsele inimesele – võib-olla oled sa oma seni vaid füüsilist poodi veebi osaliselt või täielikult üle toomas,  võib-olla kaupledki vaid läbi veebi. Ei ole ka vahet, kas sa oled loomas täiesti uut veebilehte või oled sa muutmas olemasolevat keskkonda. Igal juhul saad sa siinsetest nippidest kasu.

 

1. Väldi oma e-poes üleliigset “müra”

 

E-poed, mis on lihtsa kujundusega, saavad paremaid müügitulemusi. Vaata oma koduleht kohe üle. Mida selle külastaja esimese asjana näeb?

Lehel peaks kohe leiduma selge fookuspunkt. Külastaja silmad peavad kohe liikuma su toodete juurde suunava CTA (Loe lähemalt: Mis on CTA ehk Call To Action) nupu juurde. Kui aga lehel leidub liiga palju müra, ehk siis kujunduselemente, üleskutseid, infokastikesi jmt, siis on inimesel keeruline kiirelt mõista, mida ta edasi peaks tegema.

 

2. Lihtsusta e-poe menüüd

 

Menüüd aitavad sul organiseerida oma veebilehe sisu ülevaatlikuks ja kergelt ligipääsetavaks. Jälgi siiski, et sa ei muuda asju liiga keeruliseks. Liiga palju menüükategooriaid ajavad e-poe külastajad segadusse ning takistab neid soovitud toodete leidmisel.

Menüü ei peaks olema super spetsiifiline. Selle asemel kasuta oma toodete kategoriseerimiseks laiemaid termineid.

 

3. Lisa otsingulahter

 

Ei tohiks olla ühtegi e-poodi – või üldse veebilehte – ilma otsingulahtrita. Aga ka siin kehtib lihtsuse reegel.

Nüüdseks oled lehelt üleliigse müra eemaldanud ja menüüd lihtsamateks muutnud. Kuna menüüs on nüüd vähem sektsioone, näeb külastaja iga kategooria all rohkem tooteid.

Võib-olla on su e-poes väike kogus tooteid, kuid mõnedes on samas sadu ja tuhandeid erinevaid artikleid ja siin on kasutajal keeruline tooteid läbi kerima hakata. Seepärast on otsingulahtri paigaldamine parimaks lahendamiseks. Siit edasi saab inimene oma otsinguga tänu filtritele minna täiesti täpseks.Siin on näide hortes.ee e-poest:

top praktikad eduka e-poe pidamiseks - otsing ja filtrid

 

4. Kasuta parimat võimalikku majutusteenust

 

Veebilehe kiirus on eduka e-poe üks kõige olulisemaid elemente. Iga leht peab laadima kiirelt, et külastajad ei lahkuks enneaegselt.

Investeeri kvaliteetse teenusepakkuja majutuspaketti, see ei ole koht, kus kokku hoida. Uuringud on näidanud, et ühe sekundiline lisaaeg laadimisel võib alandada klientide rahulolu 16% ning 7% müügikadu. Seega, kui su e-poel on kahe-kolme sekundiline laadimisaja hilinemine, on sul probleem.

Aeglasest laadimisajast on veel hullemad igasugused lehe maas olemised, errorid ja muud taolised probleemid. Seepärast vali parima reputatsiooniga veebimajutus – Eestis on parima reputatsiooniga Zone ja Veebimajutus.

 

5. Muuda ostu eest maksmine lihtsaks ja kiireks

 

Kui su e-poe külastaja on otsustanud midagi osta, siis peab tal olema see ost läbi viia kiirelt ja takistusteta.

Iga lisasamm ostu läbiviimisel tõstab ohtu ostukorvi mahajätmisele. Lausa 28% tarbijatest on tunnistanud, et nad jätsid oma ostu pooleli just seetõttu, et ostuprotsess oli liiga pikk ja keeruline.

Lahenduseks on kliendilt nõuda vaid hädavajalikku infot. Mida vähem lahtreid ta täitma peab, seda parem.

 

6. Ära sunni oma ostjaid looma kontot

 

Nagu eelnevalt mainitud, on iga e-poe omaniku huvides ostuprotsessi hoidmine võimalikult lihtsa ja lühikesena. Anna külastajale võimalus viia ost läbi külalisena ja ära sunni teda kontot looma. Mis tunne oleks bussis aega surnuks lüües osteldes käes hüplevas telefonis oma isiklikku infot sisestada ja kontole parooli looma hakata? Teadaolevalt ei soovita sellele aega raisata ka mugavalt kodudiivanil desktopi kaudu tellimust sisestades.

Küll aga võiksid sa innustada vabatahtlikku konto loomist.

 

7. Panusta SEOle ja vii läbi põhjalik kodulehe optimeerimine

 

Uuringud näitavad, et 46% tarbijatest alustab ostuprotsessi tänu (Google) otsingus leitud infole.

Kui sinu e-pood ei ole üks topp-tulemustest, siis ostavad nad mõnelt sinu konkurendilt. Seepärast on SEO läbiviimine tohutult oluline. Anna endast kõik, et su tooted jõuaksid Google ränkingus esimese kolme vaste hulka.

Loe ka: Tootefotode optimeerimine ja SEO – kuidas e-poodi otsingutes esile tuua?

 

8. Avalda regulaarselt blogipostitusi

 

Kui tihti külastab üks ja sama inimene su veebilehte? Tõenäoliselt ei osta ta su e-poest iga päev. Arvatavasti ka mitte igal nädalal. Ainult su parimad kliendid ostavad midagi vähemalt kord kuus.

Kui inimesed ei tule su veebilehele, siis ei kuluta nad su toodetele ka raha. Seepärast on blogi avaldamine e-poe platvormil heaks võimaluseks luua oma klientidega püsivamat suhet. Nüüd on inimestel põhjust su veebilehte külastada iganädalaselt. Kui nad kord juba su lehel on, siis on suurem võimalus, et nad midagi ka ostavad.

 

9. Kogu uudiskirjaga liitujaid

 

Et su e-pood oleks edukas, vajad sa palju poekülastajaid, kes on valmis sealt ostma. Aga kuidas sa inimesi oma e-poe lehele meelitad?

Üheks võimaluseks on uudiskirjalisti loomine. Kui sul on tellija meiliaadress, siis saad sa teda regulaarselt pakkumistest ja uudistoodetest teavitada.

Üheks võimaluseks on koguda meiliaadresse ostu läbiviimise protsessi jooksul.  Siin on näite SAXX e-poest:

uudiskirja tellijate kogumine e-poes

 

10. Aktsepteeri võimalikult palju erinevaid maksemeetodeid

 

Mitte igaüks ei soovi maksta läbi pangalingi. Võib ka olla, et inimene kasutab vaid PocoPay teenust SEB, Swedbnk, LHV ja Luminori asemel. Samuti ei ole mitte igaühel Visa või MasterCard-iga võimalik maksta. Ja isegi kui on, siis ei pruugi see olla hetkel ta eelistatuim maksemeetod. Võib-olla istub tal korralik summa PayPal kontol ja ootab kulutamist. Järjest enam on inimesi, kes soovivad tasuda Apple Pay kaudu.

Anna neile see võimalus.

 

11. Kirjuta informatiivseid tootekirjeldusi

 

Iga toode su lehel vajab korralikku tootekirjeldust, vaid tootenimest ei pruugi olla kasu.

Esiteks soovivad inimesed teada täpselt, mida nad ostavad ja teiseks on otsingumootoritel korraliku tootekirjeldusega lehti palju lihtsam esile tuua.

Tootekirjeldused peavad olema nii pikad, kui võimalik ja nii lühikesed, kui võimalik.

 

Loe veel: Kuidas kirjutada tootekirjeldusi – lühidalt ja tabavalt ning 10 soovitust, kuidas e-poe tooteleht müüma panna.

 

12. Eemalda kõik välised reklaamid

 

Sa võid olla üks neist, kes kasutab oma e-poodi reklaami pakkumise platvormina, müües reklaame teistele brändidele. Ära tee seda.

Jah, võib-olla toob see sulle lisasissetulekut. Kuid on see piisavalt suur, et see on väärt omaenda klientide eemale tõukamist? Küljepaneelidel ja pop-upidena esile kerkivad reklaamid mõjuvad spämmina, muutes mulje su veebipoest odavaks. Mõned inimesed ei julge su lehel kuskile vajutada, kuna neil on hirm, et need lingid viivad neid ebausaldusväärsetesse kohtadesse.

Vaata graafikust protsenti, mille ulatuses peavad erinevate riikide inimesed veebireklaame kahtlasteks:

häirivad reklaamid veebilehel

Eemalda olemasolevad reklaamid ja jäta nende asukoht tühjaks. Nii oled muutnud oma lehe lihtsamaks ja müravabamaks, ning see on ainult positiivne.

 

13. Muutu mobiilseks

 

Käes on aasta 2021. Sinu e-pood peab olema mobiilsetele vahenditele optimeeritud. Jälgi oma Google Analytics statistikat – olen üsna kindel, et üle poole liiklusest tuleb nutiseadmetest.

 

 

14. Kasuta vaid kõrge kvaliteediga tootefotosid

 

E-poe miinuspool on see, et inimesed ei saa seal pakutavaid tooteid katsuda ja vaadelda, nagu see füüsilises poes on võimalik. Seepärast sõltuvad nad sinu poolt üles laetud tootefotodest.

Laadi üles tootefotod, mis näitavad tooteid iga külje pealt, ülevalt ja alt, seest ja väljast, olulisi detaile lähedalt ning toodet sellele sobivas keskkonnas.

Paku võimalust fotosid zoomida ja lähemalt vaadelda.

 

15. Paku videovormis tootetutvustusi

 

Vahel piltidest ei piisa. Tihti loovad tootevideod lihtsalt tohutult lisaväärtust. Forbes on andnud teada, et 90% tarbijatest leiavad, et videod aitavad neid ostuotsuste tegemisel. Selliste videote loomine ei pea olema kallis ja keeruline, tihti piisab 5-10 sekundi pikkusest helita failist.

 

16. Näita klientide tagasisidet

 

Tagasiside ja hinnangud võivad tõsta su brändi, e-poe ja selles leiduvate toodete usaldusväärsust. Seepärast lisa need kindlasti.

Kui klient ostab midagi, siis saada talle peatselt e-kiri, kus palu temalt ostetud toote kohta tagasisidet läbi juurde lisatud lingi. Hoolitse lihtsalt ka selle eest, et tal oleks eelnevalt piisavalt aega tootega tutvuda, aga ära selle toiminguga ka liiga kaua oota. Lisaks tee tagasiside andmine võimalikult kiireks ja lihtsaks.

Hea mõte on aeg-ajalt luua tagasiside-kampaania, kus hinnangu ja arvamuse jätnud saavad selle eest mingit väärtust – kas allahindluskupongi või kingituse.

Peale usalduse loomise tõstab Google (hea) tagasisidega e-poodide ränkingut otsingutulemustes.

 

Kokkuvõte

 

Eduka e-poe pidamine ei ole lihtne ülesanne. Kuid õnneks on sul võimalik läbi viia palju asju, mis parandavad su võimalusi müükide toomiseks ja lojaalsete klientide loomiseks.

Siinse nimekirja tegevusi ei saa läbi viia üleöö, seega ära tunne end infost ületulvatuna. Võta omale aega ja planeeri kõik vajalikud toimingud strateegiliselt, hoides kinni enda poolt seatud tähtaegadest.

Vii kõigepealt läbi ülesanded, mis kõige rohkem “põletavad” ning liigu nii edasi vähem pakiliste tegevustega.

 

Top 16 praktikat eduka e-poe pidamiseks