TurundusOptimeerimine

Mis on  PPC (Pay-Per-Click reklaamid)?

Mis on PPC ehk Pay-per-Click? PPC on digitaalne reklaamimeetod, kus ettevõte maksab reklaami avaldajale iga kliki eest, mida kasutajad nende reklaamidel teevad.

Kuigi terminit PPC kasutatakse tihti vaid otsimootorites kuvatavate reklaamide puhul, nagu näiteks Google AdWords, Bing ja Yahoo, siis tegelikkuses kasutatakse seda ärimudelit veel mitmete erinevate reklaamijate juures.

PPC kampaaniate edu mõõtmisel on oluliseks faktoriks Cost-Per-Click ehk CPC. See tähendab, et reklaami ostja maksab iga kliki eest, mille kasutajad tema reklaami linkidel teeb.

 

Kuidas PPC toimib

 

PPC kampaania luuakse selleks, et tuua näiteks e-poe reklaamid esile otsingumootorite tulemuste lehtedel.

Reklaame näidatakse SERPides olenevalt erinevatest ränkimise faktoritest nagu panustamine, CTR, kvaliteediskoor, maandumislehe kogemus jpm, mis otsimootori algoritmide jaoks oluline on.

Otsingumootori platvormi eesmärgiks on näidata oma kasutajatele võimalikult täpseid tulemusi, et inimeste kasutajakogemus oleks maksimaalne. 

Märksõnade analüüsi läbi viies tuleb ettevõtetel leida parimad võimalikud märksõnad ning luua maandumislehed – ehk siis näiteks e-poe tootelehed – mis pakuvad otsinguga täpselt kattuvaid tulemusi.

Eduka märksõnade analüüsi läbiviimiseks tuleb sul tunda erinevaid märksõnade tüüpe, persoonasid ja tööriistu, mis teevad kogu protsessi lihtsamaks.

  

PPC märksõnade analüüs

 

Märksõnad on terminid, millele reklaamijad panustavad. Reklaamija või turundaja peab seega teadma, milliseid märksõnu tema sihtgrupp kõige tõenäolisemalt otsimootori kaudu otsinguid läbi viies kasutab. 

Miks on märksõnad olulised?

  1. Põhjalik märksõnade analüüs aitab sul sihtida sihtgruppi, kes juba sinu poolt pakutavaid tooteid otsib.
  2. Need aitavad sul teada saada, milline on vastava märksõna konkurents ja kui palju seda sõna kasutades sinu poolt pakutavat üldse otsitakse. Tundes parimaid võimalikke märksõnu, säästad sa tohutult aega ja raha ning tõstad reklaamitavate toodete müügimahtusid oma veebipoes.

PPC jaoks märksõnade analüüsimine võib tunduda võõras ja hirmutav, kuid see tegevus on asendamatu ja vajalik, kuna see mõjutab otseselt su PPC kampaaniate edu võimalusi.

 

Märksõnade analüüsi kategooriad:

 

Brändi terminid

 

Brändi märksõnade alla kuuluvad brändi nimi ja brändiga lähedalt seotud terminid. See on märksõna, mida kasutatakse ettevõtte nime otsingul. Brändi märksõnad sisaldavad ka vigase õigekirjaga sisestusi. 

Bränd pluss märksõnad aga viitavad märksõna fraasile, milleks on brändi termin + juurdesobiv fraas. Näiteks Hortese aianduskeskus. Leidub veel palju variatsioone, näiteks: 

  • Bränd + toote nimi (Samsung UR55)
  • Bränd + allahindlus (Samsung soodustus)
  • Brändi pika sabaga märksõna (Samsung 28” Ultra HD LED IPS-monitor)
  • Bränd + veebileht (www.samsung või Samsungi veebileht)
  • Bränd + asukoht (Samsung Tartus)

 

Miks peaksid sa panustama brändi terminitele?

  • Brändi märksõnad on odavamad, kõrge seotusega ja eeldatavalt kõrge otsingumahuga.
  • Brändi märksõnadele panustades domineerid sa oma otsitulemuste lehte, kuna siis ilmud sa esile nii makstud kui orgaaniliste tulemuste seas. Pea alati meeles, et ekstra nähtavus tuleb alati kasuks.
  • Kui sa ise oma brändi terminile ei panusta, võivad seda teha sinu konkurendid. Sel moel saavad konkurendid sinu veebilehele mõeldud liikluse endale võtta. Selliste taktika kasutamist juhtub ka Eesti ettevõtete puhul üsna sagedasti.

 

Konkurentide terminid

 

Nagu tiitel ütleb, on siin mõeldud justnimelt sinu lähikonkurentide brändi nimesid.

Miks sa peaksid konkurendi märksõnadele panustama?

Need märksõnad aitavad su kasvavad ettevõttel tõsta bränditeadlikkust. See annab sulle ka võimaluse tulla esile samale lehele, kus on su konkurendid. 

Sa võid kasutada seda pinda näiteks allahindlust või muid eeliseid pakkudes kasutajaid konkurentide lehtede asemel asemel oma veebilehe lingile klikkima. 

Konkurendi märksõnadele panustades meelitad sa ligi hästi sihitud liiklust ja külastajaid, kes juba otsivad e-poodi, kus müüakse samu tooteid, mida sina müüd.

Samal ajal pakud sa nendele kasutajatele alternatiivset võimalust ostu läbi viimiseks, kuna e-poodides ostlejad armastavad enne ostu läbiviimist erinevate veebipoodide hindu omavahel võrrelda.

 

Üldised terminid (Broad terms)

 

Need on terminid, mis kirjeldavad su brändi tegevust laiemalt. 

Näiteks brändi Kreemipood üldised märksõnad võivad olla näokreem, jalakreem, beebikreem jne. 

Miks sellistele märksõnadele panustada?

  • Üldised märksõnad võivad tuua su e-poodi külastajaid juurde ja seda eriti, kui su pood on uus, sul on müügis uus toode või sa sihid uut turgu.
  • Saad püüda kasutajate tähelepanu siis, kui nad on alles oma soovide uurimise faasis ning anda neile võimalus oma brändiga tutvumiseks.

 

Asjakohased terminid

 

Need märksõnad on sinu e-poes pakutavate toodetega seotud, näiteks sünonüümid või tihti kasutatavad alternatiivsed nimetused, mida kasutajad otsingutes tihti kasutavad. 

Brändi Kreemipood puhul oleks näideteks aknetõrje, jalahooldus, pinguldav mask. 

Miks sa peaksid panustama seotud märksõnadele? 

  • Seotud märksõnadele panustades saad sa tõmmata tähelepanu kasutajatelt, kes kasutavad sinu poolt pakutavaid tooteid otsides vähem populaarseid märksõnu.
  • See aitab sul oma külastajaskonda laiendada ning tuua enda veebilehele kõrge ostusooviga liiklust.

 

Märksõnade tüübid

 

Igale märksõnale on määratud kindel tüüp, mis otsustab ära, milliste otsingute puhul millist reklaami nähakse. Kuigi SERPid on täpselt samad, tuleb sul SEO ja PPC märksõnu kohelda erinevalt. 

PPC kampaania puhul on tähtis märksõnade tüüpe tunda ja jälgida iga märksõna CPCd ja otsingumahtu (kui näiteks SEO puhul on oluline jälgida otsingumahtu ja märksõna konkurentsi).

 

Katseta neid märksõnatüüpe SEMrushis ja vaata, milliseid tulemusi need annavad: SEMrush märksõnade analüüs.

 

Siin on erinevate märksõnatüüpide kirjeldused: 

 

Broad Match ehk laialt kattuvad märksõnad

 

Maksimaalne ulatus, minimaalne asjakohasus. Sellised märksõnad ja isegi sellega seonduvad märksõnad toovad su reklaamid automaatselt esile – olenemata sellest, kas need su märksõnade nimekirjas leiduvad või mitte. 

See taktika võib liikluse mahtu tõsta, kuid need külastused ei pruugi olla kvaliteetsed, samuti võib klikkide arv kujuneda madalaks. 

Broad match on Google Adside puhul vaikimisi märksõna tüüp. Kui sa lisad märksõnad nii nagu nad on ning jätad lisamata sümbolid nagu [ ] ja +, siis näitab Google su reklaame palju laiemale otsingutebaasile.  

Broad match märksõnad sobivad hästi reklaamide nähtavuse tõstmiseks, kuid ole sellega väga ettevaatlik – võib kalliks minna ilma, et su müükide arv oluliselt tõuseks.

Naiste kingad:

ppc broad match naiste kingad

 

Phrase Match ehk fraasiga kattuvad märksõnad 

 

Keskmine ulatus, keskmine asjakohasus. Sellist tüüpi märksõnadega reklaam tuleb esile siis, kui kasutaja sisestab vaid täpse märksõna või siis selle märksõna sünonüümid või fraasi variandi lisamärksõnadega. 

Su reklaam tuleb esile, kui osa tervest otsingust kattub märksõnadega, mis sa oma kampaaniasse lisasid.

Kui sa sõnad omavahel ümber tõstad, siis reklaam esile ei tule. 

 

ppc phrase match naiste kingad

Exact Match ehk täpselt kattuvad märksõnad

 

Minimaalne ulatus, maksimaalne asjakohasus. See märksõnatüüp laseb näidata su reklaami siis, kui kasutaja sisestab täpselt sama märksõna, millele sa panustad.

Sellist tüüpi märksõnadega sa küll kaotad külastajate arvus, kuid see-eest võidad nende kvaliteedis, kuna pakud väga tõenäoliselt külastajale just seda, mida ta otsib. 

 

ppc exact match naiste kingad

 

Negatiivsed märksõnad

 

Negatiivsed märksõnad aitavad välistada soovimatuid otsinguid ja tõsta su reklaamide asjakohasust.

Ütleme näiteks, et sa pakud oma veebipoes öökreemi. Kasutaja aga otsib päevakreemi ja su reklaam tuleb esile. Kuna sa päevakreemi ei müü, siis lahkub kasutaja su e-poest ilma, et oleks midagi ostnud ning samal ajal tuleb sul maksta just saadud kliki eest.

Et sellist asja vältida, lisa päevakreem oma negatiivsete märksõnade nimekirja ning nüüd ei ilmu su reklaam päevakreemi otsijate otsingutulemustesse.

Negatiivsete märksõnade lisamine on oluline, et tõsta oma kvaliteedi skoori.

Kuna sa ei näita oma reklaame ebavajalikes situatsioonides, säästad sa raha ja tõstad oma CTR (Click Through Rate) ning vähendad üleüldist kulu.

Negatiivsed märksõnad järgivad samu kattuvuse tüüpe nagu Broad, Phrase & Exact. Kasuta negatiivsete märksõnade sisestamisel kattuvuse tüüpe ettevaatlikult.

 

Vali märksõnade analüüsiks sobivad töövahendid

 

Nüüd tead sa, kuidas erinevad märksõnade kategooriad ja tüübid aitavad sul luua just soovitud eesmärkidega PPC kampaaniaid. 

Sinu eesmärgiks on SEO ning Google Ads märksõnade kasutamine, et tuua oma veebilehele võimalikult palju kvaliteetseid külastusi ja iga märksõnade kategooria laseb sul just seda teha. 

Märksõnade analüüsi tööriistu kasutades leiad sa oma kampaania jaoks sobivaimad terminid ning saavutad hea ülevaate selle kohta, mida ja kuidas inimesed üldse googeldavad. Soovitame kombineerida SEMrushi ja Surfer SEO poolt loodud kasutajasõbralikke tööriistu, mis annavad sulle ülevaatlikud nimekirjad märksõnadest, millega saad oma e-poodi tuua inimesed, kes just sinu tooteid vajavad.

 

 

Loe veel:

Sinu e-poe SEO-sõbralikud URLid – kuidas seda teha?

Tootefotode optimeerimine ja SEO – kuidas e-poodi otsingutes esile tuua?

Google Tag Manager seadistus e-poes

Mis on  PPC (Pay-Per-Click reklaamid)