Turundus

Mis on ristmüük e-poes?

Mis on ristmüük? 

 

Ristmüük on müügitehnika, millega proovitakse panna klienti kulutama rohkem raha, ostes juba väljavalitud tootega seotud kaupu, mis seda toodet täiustavad. Näiteks akvarellvärve ostes võib sul vaja olla juurde osta ka akvarellpaberit ja pintsleid. Tihti ongi ristmüügiga pakutavad tooted asjad, mida inimene nii või naa ostma peab – küsimuseks on vaid, et kus ta seda teeb ja millal ta seda teeb. Lahenda see küsimus tema eest oma e-poes ise ära, näidates õigeid tooteid õigel ajal õiges kohas.

E-poes toimub ristmüük tihti tootelehtedel, samuti aga ka kassas.

 

Ristmüük versus pealemüük

 

Ristmüüki ja pealemüüki on kerge omavahel segi ajada. Ristmüügi puhul pakutakse ostjale tooteid või teenuseid, mis on juba ostetuga seotud. Pealemüük aga kujutab tavaliselt endast ette juba ostetud toote vahetamist kallima ja parema variandi vastu. 

 

Ristmüügi näited

 

Teadaolevalt toodab Amazon lausa 35% oma müükidest läbi oma “kliendid, kes ostsid sama toote, ostsid ka” ning “tihti ostetud koos” võimaluste igal oma toote lehel. See lähenemine annab e-poe omanikul võimaluse panna külastajat ostma lisaks algselt soovitule ka sarnast või olulist toodet.

Ristmüügi näiteid:

  • Elektroonikapoe müüja soovitab digikaamera ostjale juurde ka mälukaarti.
  • Lõnga pakkuvas e-poes saab klient iga lõnga juurest valida omale ka vastavale lõngale sobivas suuruses kudumisvardad või heegelnõela.
  • E-poe kassaleht näitab kliendile populaarseid seotud tooteid või vajalikke aksessuaare, mis ei ole ostetava tootega kaasas – näiteks patareid mängurongile.
  • Riidekaupu müüv veebipood näitab tootepiltidel terveid outfitte nii, et ostja näeb, kuidas soovitud toode teiste esemetega kokku sobib ning saab samal lehel need ka omale välja valida. 

Parimad ristmüügi praktikad e-poes rakendamiseks

  • Lingi tootelehele alati juurde tooted, mida ostja vajab vastava toote kasutamiseks. Näiteks printeri tootelehel peab leiduma ka juurdesobiva ühenduskaabli tootelehe link (juhul, kui vastav kaabel pakis juba ei leidu).
  • Loo kokkusobivate toodete paketid, et ostja ei peaks vajalikkude komponentide otsimise peale aega kulutama.
  • Paku pakettide puhul soodsamat hinda, et külastajat motiveerida kõiki tooteid korraga just sinu e-poest välja ostma.
  • Demonstreeri, kuidas lisatooted juba välja valitud tootega koos toimivad.

Väldi seotud toodetena igasuguste teiste valdkondade kaupade näitamist, nii lased sa käest suure võimaluse lisamüüki teha. Kui elektroonikapoes nutitelefoni pakud ning selle alt leiab ostja telefonikaante ja kaitseklaaside asemel hoopis külmkappe, pesumasinaid ja elektrihambaharju, siis ei ole selline lahendus kasulik kummalegi osapoolele. See näide on reaalsest maailmast.

E-poes ristmüügi läbiviimine sisaldab endas hoolikat seotud toodete välja valimist ja nende selgelt nähtavale toomist. Eesmärgiks on läbimüügi suurendamise kaudu ettevõttele rohkema raha teenimine ajal, kui klient saab nautida paremat klienditeenindust ning säästa aega ringi ostlemise pealt.

 

Loe veel:

 

E-kaubanduse trendid aastal 2021

Mis on m-kaubandus ja miks see oluline on?

Google Tag Manager seadistus e-poes

13 parimat ajahalduse ja produktiivsuse äppi

 

mis on ristmüük e-poes